במעמד רה"ע עינת קליש רותם ובני משפחת גוראל נחנכה אמש טיילת אריה גוראל בשכונת בת גלים

הטיילת משתרעת בין המכון לחקר הימים והאגמים ועד לבה"ד חיל הים בשכונת בת גלים

לאורך הטיילת המוארת, פינות ישיבה, שבילי הליכה ואופניים, רכבל, גישה לחוף ייחודי המשמש לגלישת קייטסרפינג ובעורפה מתוכנן לקום מועדון הגלישה.

אריה גוראל ז"ל, ראש העיר חיפה לשעבר בין השנים 1978 – 1993, נולד בשנת 1918 בוורשה שבפולין למשפחה חרדית. בגיל 14 עזב את החדר בו למד, נטש את החיים הדתיים והצטרף ל"שומר הצעיר" בדרך להגשמת חלומו לעלות לארץ ישראל.

בשנת 1935 עלה ארצה והצטרף לארגון ההגנה במסגרתו שירת כמפקד פלוגה בגדוד 22. לאחר קום המדינה עבד בדואר ישראל והיה אחראי בין היתר על שירותי הרדיו בחיפה והצפון ומהנדס מחוז חיפה והצפון של הדואר.

ב – 1968 נבחר למנכ"ל משרד העבודה והרווחה, תפקיד אותו מילא עד בחירתו לראשות עיריית חיפה בנובמבר 1978 – תפקיד בו שרת את העיר 15 שנים ברציפות.

ראש העיר ד"ר עינת קליש רותם אמרה בטקס: אנחנו מנציחים את זכרו של גוראל בטיילת שתישא את שמו לעד ואולם מעשיו ותרומתו חרוטים בכל פינות העיר: בשכונות אותן הקים, במפעלי התרבות אותם יזם בהם פסטיבל הסרטים הבינלאומי ופסטיבל הצגות הילדים שהציבו את חיפה על במת התרבות העולמית. במרכז הקונגרסים, בטיילות ובתשתיות התחבורה אותן הקים ובעיקר בלב תושבי העיר חיפה אותה אהב !.

עידית בתו של אריה גוראל, הודתה בהתרגשות לראש העיר על ההחלטה לקרוא לטיילת על שם אביה ואמרה: "אבא היה שמח לדעת כי שמו מונצח בטיילת המצויה על שפת הים של חיפה אותה אהב כל כך. אבא יזם והקים את טיילת דדו בגבולה הדרומי של העיר וחלם כי זו תימשך עד גבולה הצפוני של העיר ועל כן ראוי שבמקום שוקק חיים זה המסמל את חיפה על מגוון תושביה ויופייה – יונצח גם שמו".

צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.