אופרת שוק בעכו

 האופרה הישראלית ערכה ביום שישי האחרון מופעים פתוחים לציבור בשוק בעכו העתיקה והפתיעה את העוברים והשבים בצלילים ובשירה. לצד זמרי האופרה הופיעו סולנים צעירים והרכבים ווקאליים של הקונסרבטוריון העירוני ע"ש שטראוס בעיר וכן תזמורת כלי נשיפה. המופעים הם פרי יוזמה משותפת של האופרה, מיזם אוצרות הגליל של הגב' רעיה שטראוס-בן דרור ועיריית עכו.

 

זו השנה השישית, שהאופרה הישראלית מגיעה לעכו למופעים במצודה הצלבנית של העיר עכו, המוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. במעמד ראש העיר עכו, שמעון לנקרי נפתחו ביום חמישי שעבר מופעי האופרה במופע 7 הסופרניות בניהולו המוסיקלי של דוד זבה – שבע זמרות מובילות של האופרה הישראלית שרו רפרטואר עשיר של להיטי אופרה מכל הזמנים, וביניהם קטעים מ"כרמן", "לה טרוויאטה", "לה בוהם", "ריגולטו", "חליל הקסם" ועוד, וכן שירים ממחזות זמר מוכרים כמו "עלובי החיים", "ינטל" ו"גברתי הנאווה", ושירים אהובים מהקלאסיקה של הזמר העברי. 

 

למחרת התקיים המופע האופרה שרה אהוד מנור, שבו התארח הזמר אמיר דדון, אף הוא בניהולו המוסיקלי של דוד זבה. במופע ביצעו זמרי האופרה שירים  שכתב אהוד מנור לאורך השנים, וביניהם: "אחי הצעיר יהודה", "אגדה יפנית", "ברית עולם", "מישהו", "השוטר אזולאי", "ללכת שבי אחרייך", "אין לי ארץ אחרת", "רק בישראל" וכן שירים מתוך מחזות זמר שתורגמו על ידו כגון "עלובי החיים", "שיער", "מוסיקת לילה זעירה" ועוד.

 

ובשבת בבוקר נערכה סדרת מופעים תחת הכותרת מבארוק עד ביורק באולמות האבירים. במופע השתתפו זמרות האופרה טל גנור וענת צ'רני בליווי של קלידים ונבל והן ביצעו רפרטואר מגוון של מוסיקה מתקופת הבארוק, מוסיקה קלאסית ורומנטית וכן שירים אהובים מאת הביטלס, ביורק ועוד יוצרים מפתיעים.

 

צילומים: דוברות עיריית עכו



Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.