״הפסיקו את חגיגת השכר של מאה אלף שקלים בחודש לראשי מערכת הביטחון והמשטרה"

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.צילום יח"צ

תנועת אומ״ץ לשר האוצר: ״הפסיקו את חגיגת השכר של מאה אלף שקלים בחודש לראשי מערכת הביטחון והמשטרה לאחר פרישתם בתקופת ההסתגלות״

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה (פנחס) פלד ויו״ר האקדמיה ליושרה שלטונית באומ״ץ, ד״ר שמעון זילברשלג, פנו השבוע לשר האוצר, ישראל כץ בבקשה לבצע בדיקה דחופה בנושא משכורות העתק של ראשי מערכת הביטחון והמשטרה לאחר פרישתם מהשירות ובמשך תשעה חודשים של תקופת ההסתגלות.

פנייתה של תנועת אומ״ץ נשענת על דו״ח השכר בשירות המדינה״ לשנת 2019, שם מסתבר כי ראשי מערכת הביטחון הפורשים זכאים ל"תקופת הסתגלות" של לא פחות מתשעה חודשים, בהם הם מקבלים משכורות עתק של קרוב למאה אלף ש״ח לחודש ולעיתים אף יותר לאחר פרישתם, כשאינם משמשים בתפקידם במערכת.

ראשי תנועת אומ״ץ כותבים: ״אנו מבקשים לתקן את העוולה הציבורית וזאת בעיקר כאשר מיליוני ישראלים נאנקים תחת חובות ומצב כלכלי קשה וחוסר טיפול בעניין יוריד אף יותר את אמון הציבור במגזר הציבורי בכלל ומערכת הביטחון בפרט״.

עוד מבקשים להבהיר ראשי התנועה כי מערכת הביטחון מהווה נדבך מרכזי בשמירה על אופייה הדמוקרטי של המדינה ועל ביטחון אזרחיה. היקף תקציב הביטחון הוא סוגיה שתמיד תהיה תחת דיון ציבורי לגיטימי אבל מוסכם על הכול כי מערכת הביטחון ממומנת מכספי ציבור משלם המיסים ומשכך היא חייבת בזהירות מופלגת בהוצאותיה.

בתנועת אומ״ץ לא מצאו כל טיעון הגיוני למשכורות הבלתי הגיוניות האלו מלבד ניצול בלתי ראוי של כספי הקופה הציבורית כשהמערכת ממשיכה לשלם לאנשים שאינם בתפקידם במערכת.

באומ״ץ תוהים על שאנשים ברמתם של המפקדים הפורשים אינם מפנימים בעצמם את עוצמת העוולה הציבורית במעשה זה ולא נקטו צעדים לוויתור או לצמצום ההטבות המוגזמות האלו. יש לזכור כי פורשים אלו ימשיכו לתפקידים אחרים באזרחות וכמו כן ימשיכו ליהנות מפנסיות מופלגות מקופת המדינה בשעה שעסקים קטנים בבעלות עצמאים משלמי המיסים, כורעים תחת נטל הקורונה הכלכלית.

ראשי אומ״ץ מבקשת להזכיר למערכות הביטחון כי במקרים שכאלה הם משדרים לציבור את העדפת הטובה האישית על פני הדאגה לעם ישראל ולמדינה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.