תנועת אומ״ץ למינהל תקין וצדק חברתי קובעת: ״מערכת הביטחון מזניחה את נכי צה״ל

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.צילום יח"צ

התנועה דורשת לתקן את החוק, התקנות והנהלים בוועדות הרפואיות ולהעניק מענק כספי חד פעמי
עבור ייצוג משפטי וחוות דעת רפואית

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה (פנחס) פלד ויו״ר הוועדה הציבורית שליד אומ״ץ עו״ד יצחק מינא, פנו בשבוע שעבר, יום ד׳, למנכ״ל משרד הביטחון אמיר אשל, ליו״ר אגף השיקום במשרד הביטחון, ליו״ר ארגון נכי צה״ל, לראש השב״כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן וליועמ״ש, הד״ר אביחי מנדלבליט בבקשה להפסיק את ההזנחה של נפגעי מערכות הביטחון – נכי צה״ל.

בתנועה בחנו לאחרונה ולמדו את הסוגיה של נפגעי כוחות הביטחון השונים המבקשים לתבוע מאגף השיקום של משרד הביטחון את זכויותיהם ע״פ חוק הנכים, תגמולים ושיקום.

באומ״ץ נוכחו לדעת כי הליך הגשת תביעה ע"י נפגע הינו מורכב, מסורבל ודורש יעוץ וליווי משפטי ורפואי צמוד בדרכו אל הוועדה הרפואית, דבר הכרוך בתשלומי עתק לעורכי דין ולרופאים.

יו״ר הוועדה הציבורית שליד אומ״ץ עו״ד יצחק מינא. צילום יח"צ

עוד התברר כי נפגע שבחר להגיש את תביעתו ללא סיועם של בעלי מקצוע אלה, סיכוייו לקבל את המגיע לו שואפים לאפס. התביעות של נפגעי כוחות הביטחון מובאות לוועדות רפואיות המורכבות מרופאים שממונים ע"י משרד הביטחון ובדרך כלל אמורים ליישר קו עם דרישות המשרד ולאו דווקא עם תביעות הנפגע.

לאומ"ץ הגיע מידע כי רופאים אשר אינם פועלים בקו זה אינם נקראים לשבת עוד במסגרת הוועדות.

עוד מבקשים באומ״ץ להדגיש כי  בכדי שנפגע יגיש תביעה להכרה בנכותו עליו להצטייד בחוות דעת רפואית שעלותה מסתכמת באלפי שקלים וייצוג ע"י עורכי דין מומחים בתחום זה, בעלות כספית גבוהה מאוד.


אומרים ראשי התנועה: ״הפרוצדורה המורכבת של הגשת התביעה הכוללת מילוי טפסים, איתור עדויות שתומכות בטענת הנפגע, ניסוח אותן עדויות והחתמתם בפני עו"ד, צירוף תצהיר הנפגע ומילוי מסמכים רפואיים ועוד, כל אלה אין בידו של האדם הסביר שאינו עוסק במקצוע עריכת דין כדי להגיע לתוצאה של הגשת תביעה ולו בצורה המינימלית, יוצא איפה שנפגעים רבים שתובעים את זכויותיהם מוצאים את עצמם נפגעים פעמיים (פעם בפציעה או כל פגיעה ופעם בתביעה) בשל העדר היכולת והכישורים בהגשת תביעה משפטית להכרה בזכויותיהם וזאת משתי סיבות, בין אם אין להם את הכישורים לכך ובין אם אין להם את סכומי הכסף הנדרשים לממן את בעלי מקצוע אלה המחויבים לסיוע זה״.

ראשי תנועת אומ״ץ מדגישים בצער כי מדינת ישראל בעלת מערכת ביטחון מפוארת ויכולת צבאית חזקה, אינה נותנת פתרון הולם לנפגעים שנפגעו במהלך שירותם, דבר שגורם פגיעה אנושה ואכזבה מרה מהיחס למשרת במערכת הביטחון. ידוע לכל כי משרד הביטחון משקיע משאבי ענק בסדרי גודל של מיליארדים לרכישות, פיתוח והתמקצעות מערכת הביטחון ואילו כאשר בא הדבר לידי טיפול  בכוח האדם האנושי, נפגעים המשרתים במערכת הביטחון, והם נמצאים לכאורה בסוף התור לקבלת זכויותיהם הלגיטימיות.

בתנועת אומ״ץ סבורים ודורשים לתקן את החוקים, התקנות והנהלים כדלקמן:

  • בוועדות הרפואיות יתמנו רופאים שהינם אנשי ציבור ניטרליים כשופטים.  (זאת כי חברי הוועדה אף הם שופטים הקובעים את גורלו של הנפגע לשבט או לחסד). כאשר, כאמור, היום חברי הוועדה מתמנים ע"י משרד הביטחון ומכך עולה כי המשיבים לתביעת הנכים הם אלה הממנים את חברי הוועדה הרפואית (השופטת) ואין אבסורד גדול ממנו.
  • תנועת אומ"ץ מציעה, כי כל מי שנפגע בעת שירותו במערכת הביטחון ומבקש להגיש תביעה בגין פציעתו בסיוע ייצוג עו"ד, יקבל ממשהב"ט מענק כספי חד-פעמי, עבור ייצוג משפטי וחוות דעת רפואית בסך של 30,000 ₪, שהינו סכום סביר שיאפשר לנכה להגיש את תביעתו, באופן מכובד.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.