תנועת אומ"ץ קוראת לליכוד להפסיק את החרם על ועדות הכנסת

יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד. עיבוד תמונה הללי אורגינל

לראשונה בתולדות המדינה חברי סיעה גדולה בוחרים להיעדר באופן קבוע מכל הוועדות ראשי אומ"ץ מתריעים מפני ההשלכות החמורות בתחומים חשובים רבים יו"ר התנועה פנחס פלד פנה לח"כ יריב לוין: "אי השתתפות בליבת העשייה בכנסת אינה כלי לגיטימי במאבק בממשלה"

המאבק המקובל ואף החיוני של האופוזיציה בממשלה קיבל בכנסת הנוכחית תפנית מסוכנת: חברי הכנסת של הליכוד מחרימים את כל ועדות הכנסת, לא ממלאים את תפקידם ופוגעים באינטרס הציבורי. תנועת אומ"ץ קוראת ליו"ר סיעת הליכוד בכנסת, יריב לוין, לפעול לשינוי המדיניות של מפלגתו.

"כיושב ראש הכנסת לשעבר, אתה בוודאי יודע כי לרשות האופוזיציה עומדים שלל כלים פרלמנטריים לגיטימיים למאבק בממשלה", כתבו לח"כ לוין יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד והיועץ המשפטי של התנועה עו"ד עמית עוז. "אי השתתפות בליבת העשייה בכנסת אינה כלי לגיטימי, גם אם האופוזיציה סבורה כי קופחה בחלוקת הוועדות בכנסת".

היועץ המשפטי של התנועה עו"ד עמית עוז. צילום אלבום פרטי

ראשי אומ"ץ מדגישים כי להחרמת ועדות הכנסת בידי סיעה גדולה, כמקשה אחת, אין תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל. במכתב לח"כ לוין, ששוגר במקביל גם למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, לנציב שירות המדינה הפרופ' דניאל הרשקוביץ ולח"כ מיקי לוי, יו"ר הכנסת, מפרטים פלד ועוז את הנזקים המשמעותיים כתוצאה מהחרם: אי הקמת הוועדה לביקורת המדינה ועל כן חוסר יכולת לבדוק האם דוחות מבקר המדינה נאכפים; היעדר פיקוח על מהלכי הממשלה בתחומי החוץ והביטחון; אי התכנסות ועדות משנה חשובות כגון זו שעוסקת במוכנות של צה"ל, בשיקום נכים ועוד; חוסר יכולת להטיל עונשים על חברי כנסת שמגדפים ותוקפים מאחר שלא כונסה ועדת אתיקה; ועוד.

בנוסף, הזכיר פלד ליריב לוין כי "נבחרי העם מקבלים שכר מהקופה הציבורית ואמורים לשרת את הציבור". בתנועת אומ"ץ מקווים כי למען טובת המדינה, ייפסק החרם – וחברי הכנסת של הליכוד יכבדו את כללי המשחק הדמוקרטי וישתתפו כנדרש וכראוי בפעילות ועדות הכנסת.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.