תנועת אומ"ץ עתרה לבג"ץ באחד הנושאים הקריטיים בתחום התחבורה ותאונות הדרכים.

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.צילום יח"צ

מדי יום נגרמות תאונות דרכים ע״י נהגי משאיות עם הכשרה לקוייה, בוגרי מכללות פרטיות וללא פיקוח של משרד התחבורה

תנועת אומ"ץ למען מנהל תקין וצדק חברתי, עתרה ביום 18.3.21 לבית המשפט העליון בבג"ץ 1960/21, באחד הנושאים הקריטיים בתחום התחבורה ותאונות הדרכים.

 התנועה טוענת כי על פי הוראות הנוהל של משרד העבודה ניתן לקבל אישור הכרה במוסד המפעיל קורסי הכשרה לנהגים, כולל נהגי אוטובוס, מוניות ורכב משא כבד מעל 12 טון ומצב זה הינו מצב כאוטי המעלה את מניין ההרוגים, ילדים ומבוגרים המאבדים את חייהם בדרכים בתאונות קשות שנגרמות בין היתר כתוצאה מכך שהנוהל האמור אינו תקין ומקצועי ובעיקר מקל על המבקשים לפתוח  מכללות בתחום זה . הקריטריונים המקצועיים שעל פיהם נפתחים מוסדות לימוד איננו מספיק קשיח בהתייחס לסכנות הכבדות בגין אותם נהגים שאינם מספיק מקצועיים לנהיגת רכב כבד עקב חוסר בהכשרה מתאימה וכל זאת ללא פיקוח מתאים מצד המשרדים הממונים, דבר הגורם להכשרה של נהגים לא מקצועיים ותאונות דרכים קשות, במיוחד כאשר מדובר בכלי רכב כבדים.

יו"ר המועצה, עו"ד יצחק מינא. צילום יח"צ

אומ״ץ דורשת כי יוקמו מוסדות מקצועיים ומפוקחים ולא מתוך שיקולים כלכליים ועסקיים כי אין לזלזל כך בחיי אדם.

 עוד מבקשת התנועה מבית המשפט העליון, להוציא צו ביניים המקפיא את תוקפו של הנוהל הקיים וזאת עד להכרעה בעתירה. הנוהל הקיים מקל יתר על המידה, אינו קשיח ואינו שמרני ומקצועי כנדרש.

 באמצעות יו"ר התנועה, פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה, עו"ד יצחק מינא, מוסיפה התנועה וטוענת כי אין נוהל אחראי, רציני ומקצועי שיאשר לאותם מוסדות ומכללות לפעול ולהכשיר נהגים. הנוהל הקיים אינו עומד באמות המידה הנדרשות ואין בו התחייבות למינימום שטח לימוד, חובת השגת רישיון עסק, אישור הוועדה המקומית, אישורי כיבוי אש והג"ה ומינימום כיתות למידה. כך גם אין דרישה לניסיון מקצועי של המרצים ואין תנאי סף של היעדר עבר פלילי או תעבורתי.

 בסעיף 26 לעתירה טוענת התנועה: "העותרת תטען  כי לאור רגישות תחום התעבורה, הנהיגה והבטיחות בדרכים ובמיוחד לאור פוטנציאל הסיכון הגלום בו לאוכלוסייה, העולה כדי סיכון חיי אדם ומגיע לעיתים קרובות לפגיעה בחיי אדם ואף לקטל בכבישים, מצופה מהמשיבים לקבוע נוהל מקיף וממצה אשר יכלול בו את כל התנאים הנדרשים להכרה במכללה ו/או בבית ספר להכשרת נהגים, נוהל התואם לסטנדרטים גבוהים וקפדניים, מכיוון שהוא נועד לשרת כרך חשוב ביותר של חיי אדם״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.