מצטיינות בהצלת חיים

בטקס חגיגי שנערך לכבוד העובדות והמתנדבות המצטיינות של מגן דוד אדום לשנת 2018 ע"ש נח מוזס ז"ל זכו 25 עובדות ומתנדבות במד"א מרחבי הארץ בתואר ההצטיינות על פעילותן הבלתי נלאית להצלת חיים ענת גילגל, אורטל בלמן והדס גריזק נבחרו לעובדות מצטיינות ארציות של מד"א.
 
בטקס המצטיינים השנתי של מגן דוד אדום שהתקיים אתמול (א') במרכז מד"א בתל אביב, הוענקו כבכל שנה תעודות ומגני הוקרה ל-25 המתנדבים והעובדים המצטיינים במגן דוד אדום מכל רחבי הארץ. הפעם היו אלה 25 מתנדבות ועובדות, כלות הפרס. הטקס נערך מדי שנה בשיתוף ידיעות אחרונות במסגרת מבצע העובד המצטיין על שם נח מוזס ז"ל. בטקס שהונחה ע"י סמנכ"ל קהילה במד"א אלי יפה נכחו המצטיינות, בני משפחותיהן, הנהלת מד"א, עובדים ומתנדבים.
 
במהלך הטקס קיבלו  שלוש נשים יוצאות דופן אות הצטיינות ארצית: ענת גילגל במקום הראשון, אורטל בלמן במקום השני והדס גריזק במקום השלישי.
ענת החלה את דרכה במד"א כמתנדבת בשנת 2004, וכעבור שנתיים התקבלה לארגון כעובדת מן המניין. בשנתיים האחרונות ענת משמשת כמ"מ פראמדיק אחראי בתחנות פתח תקווה, ולאחרונה אף קיבלה על עצמה אחריות על תחנת ראש העין. ענת מסייעת רבות במגוון תפקידים מעבר לתפקידה כפראמדיקית בשטח, בהם הדרכת קורסי ACLS, תרגולים בביה"ס לפראמדיקים, הדרכת קבוצות בשפה הרוסית, משימות הטסת חולים, ובנוסף משמשת גם כקצינת משמרת במוקד המרחבי. כמו כן, היא לוקחת חלק פעיל מאד בפיתוחו של דור העתיד במד"א והכשרתו.
 
נציגת המצטיינות, מתנדבת מד"א שושי איגרא, בת 70 מנתניה: "לכל אורך הדרך במגן דוד אדום הרגשתי סיפוק רב ממה שאני עושה. כשיילדתי את התינוק הראשון, אינני יודעת מי התרגשה יותר, האימא או אני. מד"א הוא מקום טוב לצעירים ולצעירות, למבוגרים ולמבוגרות, מקום שנותן אפשרות לבטא את יכולותינו ואת רצוננו לעזור לאחרים. בשמי ובשם חברותיי המצטיינות, ברצוני להודות למד"א ולהנהלה על ההכרה בתרומתנו".
 
חיים דגן, יו"ר וועדת אות ועיטור במד"א:* "מתנדבי ועובדי מד"א הם תמהיל של החברה הישראלית מכל המינים, המגדרים וקצוות החברה, אך המשותף לכולם – שפועלים מתוך אמונה בהצלת החיים, תוך ראיית טובת החולה בראש מעייניהם, והכי חשוב – שלא על מנת לקבל פרס. אני גאה בהון האנושי המרכיב את מד"א, אשר פועל בשיתוף פעולה ודואג לאוכלוסיית ישראל ואוכלוסיית העולם, ושמח לציין בטקס זה את הכוח הנשי של העובדות והמתנדבות המצטיינות של הארגון".
 
עוזר לייפר, יו"ר ועד עובדי מד"א: "בין היושבים כאן, מתנדבות ועובדות של הארגון אשר נותנות את מיטב ימיהן לטובת החברה הישראלית. מגן דוד אדום הוא מותג-על בחברה הישראלית, אשר מתפתח ומתרחב במהלך השנים על ידי פיתוח מודלים כגון יישומון נאמני חיים ו'מד"א שלי', הוספת אופנוענים למערך ועוד. 
מבחינתי – כולם מצטיינים, העובדים, העובדות, המתנדבים, המתנדבות, וכל אזרח אשר בוחר לתת מזמנו למען הצלת החיים. אני מברך את כל המצטיינות ומודה לבני המשפחות על התמיכה והרוח הגבית".
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין:*״כשאני רואה את הנשים הרבות במגן דוד אדום, שהן גיבורות אמיתיות, אני מסתכל לאחור ורואה את דמותה של אימא שלי, הגיבורה שלי. אימי הייתה קמה כל בוקר מחדש, ומביאה פרנסה הביתה, כדי שלנו, ילדיה, לא יחסר דבר. אני מעריץ את אימי ואת דמותה הנשית. כאן במגן דוד אדום יש הרבה גיבורות. כל אישה במגן דוד אדום התקדמה בזכות עצמה, וכיוון שהיא ראויה.כוחו של מד"א טמון בהון האנושי המרכיב אותו. כמנכ"ל הארגון חשוב לי לומר כי זהו יום חגיגי עבור הנשים המצטיינות, אבל אנחנו בהנהלה רואים את ההצטיינות מידי יום וליל. אני רוצה לנצל את ההזדמנות על מנת להודות לבני המשפחה שלכן שתומכים בכן יום יום, אני מחזק את ידכן ובטוח שתמשיכו בעבודתכן המסורה למען הצלת חיים".

רונית גלולה, בת 52, תושבת בת חפר, החלה את דרכה במגן דוד אדום כמתנדבת בשנת 1981. בשנת 1986 התקבלה לשרות לאומי בתחנת מד"א בנתניה כחובשת באמבולנסים ובמוקד. עם השנים, עברה הכשרת ראש צוות התרמות דם. רונית הייתה חלק מוביל במערך התרמות הדם במרחב שרון. עבור רונית, מד"א והצלת חיים זו לא רק שליחות, אלא חלק חשוב ובלתי נפרד מדרכה. רונית משמשת דוגמא לכלל המתנדבים והעובדים וראויה להערכה והוקרה מצד מד"א על פועלה, עשייתה ותרומתה לארגון ולהצלת חיים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.