מד"א בים, באוויר וביבשה

סירת הים-בולנס של מגן דוד אדום שהושקה בשבוע שעבר החלה לפעול* סירת הים-בולנס, הראשונה מסוגה בארץ הצטרפה לצי רכבי ההצלה של מגן דוד אדום רק בשבוע שעבר, וכבר העניקה טיפול רפואי לנפגעים במי הכנרת סירת הים-בולנס בכנרת מאפשרת הענקת טיפול רפואי בתוך המים עצמם, בין היתר במקרים של חבלות וטביעות*מנכ"ל מד"א אלי בין: "לנגד עיננו עומדת כל העת הצלת חיים. באמצעות סירת הים-בולנס אנחנו יכולים להעניק טיפול רפואי במים, במקרים בהם כל דקה היא קריטית".
סירת הים-בולנס של מד"א שהושקה בשבוע שעבר בכנרת הספיקה כבר לסייע לחולים ופצועים. בין הנפגעים שטופלו על ידי החובשים והפראמדיקים של מד"א על סירת הים-בולנס: גבר שלקה בהתקף אלרגיה חריף, גבר שחש ברע בחוף תכלת, גולש רוח שנפגע ונקלע למצוקה במהלך גלישה, וצעירה שנחבלה בגפיים במהלך שייט בכנרת. בנוסף, סייעה סירת הים-בולנס בחילוצם של סב ונכדיו, שנתקעו בלב הכנרת עקב תקלה טכנית בסירתם. במקרה אחר סייעו החובשים והפראמדיקים של מד"א על סירת הים-בולנס לשיטור הימי, בסריקות אחר אדם שנראה טובע בכנרת, סמוך לחוף הנפרד בטבריה.
סירת הים-בולנס של מגן דוד אדום מאפשרת הגעת חובשים ופראמדיקים של מד"א עם ציוד רפואי מתקדם, אל מטופלים, כשהם נמצאים עדיין בתוך מי הכנרת. בכך, נחסכות דקות קריטיות, לעומת מקרים בהם הנפגע מקבל טיפול רפואי רק בהגיעו לחוף. בנוסף, צוותי מד"א על סירת הים-בולנס נותנים מענה מהיר למקרי חירום רפואיים בחופי הכנרת, כשהם מגיעים במהירות דרך הים.
בקיץ הקודם טיפלו החובשים והפראמדיקים של מד"א במאה שישים ושניים בני אדם שנמשו מהים בחופים ברחבי הארץ, ביניהם שבעה שטבעו בחופי הכנרת. במד"א לא המתינו למקרה הבא, והשיקו את סירת הים-בולנס, באמצעותה יוכלו להינצל חיים רבים.
סירת הים-בולנס, מסוג Whaly r500 professional, עמידה לפגיעות וחבלות שעלולות להיגרם מסלעים וצמחייה. היא מגיעה למהירות של עד 35 קשר (יותר מ-60 קמ"ש), ויכולה לעבור מצד אחד של הכנרת לצידה השני בתוך 10 דקות בלבד. על הסירה, שמיועדת לשאת שישה בני אדם, יש ציוד רפואי מתקדם, הכולל בין היתר דפיברילטור, ציוד הנשמה, אלונקה ועוד.
"הסירה מיועדת למתן סיוע רפואי לכל מי שזקוקים לנו בחוף ובעיקר במים, בהם אנשים שטבעו, שנמצאים על סירה וחשים ברע, או כאלו שנפגעו בתאונת כלי שייט", *מסביר ראש זרוע תגובה מידית באגף המבצעים של מד"א יוסי חלבי,* "חרטום הסירה נפתח ומאפשר העלאה קלה ומהירה של הנפגע אל הסירה, בתוך שטח המים".
"על סירת הים-בולנס ניתן לטפל בכמה אנשים במקביל, כשהציוד הרפואי בה דומה לזה שעל ניידת טיפול נמרץ", *מספר סמנכ"ל מבצעים במד"א גיל מושקוביץ,* "בים-בולנס פועלים שניים עד שלושה אנשי צוות בכל משמרת, חובשים ופראמדיקים של מד"א ומשיט, רובם ממתנדבי מד"א בעמק הירדן. באמצעות כלי השייט הייחודי ניתן יהיה להציל חיים, בין היתר במקרים בהם הטובע מחולץ על ידי המציל או השיטור הימי, ועוד טרם ההגעה לחוף מקבל טיפול רפואי על הסירה. לאחר מתן טיפול ראשוני לנפגע, מסוגלת הסירה להגיע עד לקו החוף, כך שהפינוי ייעשה באופן מיטבי".
*ראש המועצה האזורית עמק הירדן ויו"ר איגוד ערים כנרת, עידן גרינבאום:* "שיתוף הפעולה המצוין שיש למד"א ולגורמי ההצלה השונים עם המועצה האזורית עמק הירדן הופך את חופי הכנרת לבטוחים, ואת הרוחצים לשקטים הרבה יותר. סירת הים-בולנס של מד"א הצטרפה אל אופנוע הים-בולנס, ואל עוד מגוון רחב של אמצעי הצלה, שנמצאים בידי כוחות מתורגלים היטב ומנוסים. אנו תקווה שלא נזדקק לאף אחד מהם בקיץ הזה, אבל אם נזדקק – הם בידיים הטובות ביותר שיש".
*תורמי הסירה, ליאת וגרי ויין:* "הכנרת בצורת נבל מעניקה במימיה חיים לסביבתה והמסר שלה הוא לקבל משהו טוב ולהעביר אותו הלאה, להעניק מלודיה לחיים ולתת אושר לאנשים בסביבה. אם רק מקבלים דבר טוב ולא מעבירים הלאה זה כאילו שלא קיימים בכלל. אפשר להשוות את זה לארגון מגן דוד אדום שמקבל תרומות ומעביר אותן לעזרת אנשים במצוקה. אנא קבלו את מתנתנו בשמחה והמשיכו להציל חיים".
מנכ"לית אגודת ידידי מד"א בישראל, אורלי אריאל:- "התרומה של ליאת וגרי ויין חשובה במיוחד בימים אלו, בהם אנו עומדים בפני אתגרים רבים. השותפות של האזרחים בעלי ממון, לצד מתנדבים מצילי חיים במד"א, זו לקיחת אחריות על החיים שלנו. אני מקווה שרבים ילכו בדרכם של גרי וליאת, במטרה להבטיח לנו מד"א חזק, שיציל אותנו בכל מקום ובכל זמן".
מנכ"ל מד"א, אלי בין:* "במגן דוד אדום אנו פועלים כל העת לשיפור זמני התגובה וההגעה למטופלים, ביבשה, באוויר ובים, כאשר לנגד עיננו עומדת הצלת חיים. באמצעות סירת הים-בולנס אנחנו יכולים להעניק טיפול רפואי במים, במקרים בהם כל דקה היא קריטית. אני מודה למועצה האזורית עמק הירדן, לכפר הנופש עין גב, ולשיטור הימי, על שיתוף הפעולה, וכמובן לליאת וגרי ויין היקרים, שתרומתם אפשרה את קניית הסירה הייחודית של מגן דוד אדום, למען הצלת חיים". צילום דובר מד"א

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.