מי שנפגע מטיל בעת עבודתו – מהיכן כדאי לו יותר לתבוע פיצוים?

ל-פי הוק, יש הבדל בין עובד שמשכורתו גבוהה למי ששכרו נמוך ♦ עו"ד סאמי אבו-ורדה, מומחה לתביעות גוף, מסביר לקוראי "ידיעות חיפה" את מבוך החוקים

בימים האחרונים אנו עדים ללא מעט נפגעים ממטחי הרקטות מעזה חלק מהנפגעים היו בעבודה או בדרך אליה.

עו"ד סאמי אוב ורדה, מומחה לתביעות נפגעי עבודה וביטוח לאומי, מציין  כי אזרחים שנפגעו תוך כדי עבודתם או בדרכם אליה, זכאים לפיצוי שונה מתושב שנפגע בביתו.

"לעתים חוסר הידיעה עלול לגרום להם להפסדים כבדים", מציין עו"ד סאמי אבו-ורדה,. לדבריו, "כל אדם הנפגע מירי טילים מוכר כנפגע פעולות איבה

וזכאי לתשלום פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי, אבל מי שנפגע בעת עבודתו יכול לבחור בין שתי אפשרויות: קבלת תשלום כנפגע פעולות איבה או כנפגע תאונת עבודה".

חווק נפגעי פעולות איבה קובע כי מי שנפגע זכאי לקבל מענק חד-פעמי אם נקבעה לו נכות של עד 19%, זאת לעומת מי שנקבעה לו נכות של יותר מ-20% – המקנה קצבה חודשית.

חוק נפגעי תאונות עבודה קובע כי העובד זכאי למענק או לקצבה, בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לו. מי שנפגע בפעולת איבה

תוך כדי עבודתו זכאי לפיצוי ב"שני כובעים": ממחלקת נפגעי עבודה או ממחלקת נפגעי פעולות איבה. אולם עליו לדעת כי "בביטוח לאומי אין זכאות לכפל גמלאות ועליו לבחור באחת מהן".
על השאלה באיזו דרך עדיף לבחור? משיב עו"ד אבו-ורדה  "ככל ששכרו של הנפגע גבוה יותר, כך הנטייה לבחור במסלול נפגעי עבודה,

וככל ששכרו נמוך יותר – הנטייה לבחור במסלול נפגעי פעולות איבה". הסיבה :נכות מעבודה מחושבת לפי השכר המבוטח ואילו בקצבת נפגע פעולות איבה הסכומים קבועים בחוק ואינם קשורים לשכרו של הנפגע לפני הפגיעה".
עו"ד סאמי אבו ורדה נייד  050-5367904

 

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.