מאות תלמידים השתתפו בתרגיל פינוי מוסדות חינוך בשל שריפה וחשש לצונמי באזור החוף

מאות תלמידים השתתפו בתרגיל פינוי מוסדות חינוך בשל שריפה וחשש לצונמי באזור החוף

פינוי התלמידים בוצע על פי נוהל אותו גיבש אגף הביטחון בעיריית חיפה יחד עם משרד התחבורה, רשות החירום הלאומית ואגד במטרה לקצר את הזמן הנדרש לפינוי תלמידים בחירום

התרגיל התקיים הבוקר (ג) במסגרת תרגיל הערכות ארצי לפינוי מוסדות חינוך במצבי חירום כגון רעידות אדמה ושרפות.

בחיפה השתתפו בתרגיל בתי הספר היסודיים: דגניה, עליה ונופים. התלמידים פונו באמצעות אוטובוסים של אגד למרכזים קהילתיים שהוגדרו כ"שטחי פינוי" בהם קיימו צוותים של מנהל החינוך פעילות הפגה.

על פי הנוהל בכל מצב חירום, בו נדרש פינוי חירום של תושבים, יועמדו באופן מידי כל האוטובוסים שיימצאו באותו זמן בתחנות קצה בשכונות ללא נוסעים, לרשות קציני הביטחון העירוניים, ויפעלו על פי הנחיותיהם לפינוי מהיר של מוסדות חינוך, בתי אבות ומרכזים רפואיים.

https://net-media.co.il/

הנוהל גובש ע"י "רשות החירום הלאומית" (רח"ל), משרד התחבורה, האחראי על קווי התחבורה הציבורית ואשר קבע כי חברת אגד תהיה שותפה לפינוי מוסדות חינוך ובתי אבות בשעת חירום.

התרגיל, נוהל מרכב החפ"ק קדמי שהוקם ע"י העירייה יחד עם כיבוי אש ואשר אליו הוזרמו הנתונים וממנו ניתנו הנחיות הפינוי לגורמים שנטלו חלק בתרגיל בהם מערך כיבוי והצלה .

מנהל אגף הביטחון בעיריית חיפה יאיר זילברמן, ציין כי מסקנות ולקחי התרגיל ישמשו להמשך יישום וייעול נוהלי פינוי מוסדות חינוך ובתי אבות בשכונות העיר.

צילומים: דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.