לציון 150 שנה לוועד העדה היהודית הספרדית בחיפה: מחפשים תושבים שברשותם מידע על הפעילות למען הקהילה

מזכירת ועד העדה הספרדית לימור דהן. צילום ארכיון ועד העדה

לכל מי שברשותו מכתבים, צילומים, סרטים ועדויות על פעילות העמותה במהלך השנים מוזמן ליצור קשר עם מזכירת העדה

עמותת העדה היהודית הספרדית נוסדה בעיר חיפה לפני כ-150 שנה  ומאז ללא הפסקה היא פועלת בתחומים שונים למען הקהילה בחיפה. לקראת ציון האירוע המיוחד, מפיקה העדה היהודית הספרדית סרט על פעילותה במהלך השנים.

ועד העדה היהודית הספרדית, החל את דרכו  בתקופה העות'מאנית ב"חיפה של פעם" בשלהי המאה ה-19, כשבחיפה חיו אלפים בודדים של יהודים. הוועד  קיבל על עצמו את ייצוגה של כל הקהילה היהודית בעיר מול השלטונות העות'מאניים ומצד שני לספק לחברי הקהילה שירותים שונים בהתנדבות: מלידה ועד שלב הקבורה, כולל שירותי חינוך,  לימוד תורה, סיוע לנזקקים, שירותי בריאות  לזקנים, שירותי דת , כשרות וקבורה.

עמותת העדה היהודית הספרדית חיפה, הינה עמותה ללא מטרות רווח. הארגון החל את דרכו כוועד העדה היהודית הספרדית. בשנת 1909 נרשם הוועד כאגודה עותומאנית לפי החוק העותומאני. שינוי נוסף נעשה  בשנת 1982 כאשר הארגון נרשם כעמותה ללא מטרת רווח על פי חוק העמותות.

העמותה עוסקת  בין השאר בקידום החינוך לגיל הרך, לתלמידי היסודי והתיכון ובסיוע לסטודנטים בלימודיהם העל-תיכוניים, מעניקה מלגות ללימודים גבוהים.  פועלת באוכלוסיית הזקנים ובתמיכה לנזקקים. בנושא הקבורה באמצעות חברה קדישא הספרדית. בהקמה, בניהול ובפיתוח  בית האבות "בית אברהם", מהגדולים, המפוארים והמתקדמים בארץ. בהפצת ערכי היהדות בקהילה, באימוץ ובתרומה לגני ילדים, אמהות עובדות ועוד בשכונות חיפה.

העמותה פונה לתושבי חיפה שברשותם חומר ארכיוני במכתבים, מזכרים, צילומים או סרטים הקשורים לפעילות העדה היהודית הספרדית וכן אלה שבידם עדויות על קרובי משפחה שהיו פעילים בעמותה או שנעזרו על ידה וכן כל מידע או סיפור שיכול לשפוך אור על הפעילות הזאת,

ליצור קשר עם מזכירת העדה הספרדית בחיפה לימור דהן ולהעביר אליה את המידע. (טל' 04-8624708 )

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.