למי אני אצביע בבחירות?

מאת: יובל פלג
יובל פלג
צילום: ארז ביטון

את המפלגות הקיימות כולם מכירים. על הדבש ועל העוקץ שלהם. אבל אני הייתי רוצתה להצביע  למפלגה אחרת. כזאת שתבוא ותשנה את סדרי העדיפויות. מפלגה שתיקח אחריות ותטפל באיכות חיי המבוגרים, הקשישים, החולים, ניצולי השואה, המסכנים שנמצאים  בשולי החברה ואיש לא סופר אותם.

בעיה מרכזית שדורשת טיפול מיידי היא שיש בארץ יותר מדי עמותות ופחות מדי אחריות ממשלתית.  אחריות חברתית של המידנה לאזרחיה. עמותות זה דבר מצוין, אבל הן לא צריכות לפתור את הבעיות החברתיות. הממשלה מתנערת. חסר ציוד בבית חולים? פונים לעמותת 'עזר מציון' שתקנה ציוד. חסר כוח אדם בבתי אבות? יבואו מתנדבים ויעזרו. ניצולי שואה? שילכו לעמותת "יד עזר לחבר" שתעזור להם בדיור ובמזון. זה יפה ונחמד אבל זה לא הפתרון מגיע למתנדבים צל"ש אבל. צריך למצוא תקציב ראוי  ולעשות זאת בצורה מסודרת.

תוחלת החיים עלתה ועולה, עוד מעט נגיע למצב שבני ה-60 פלוס יהיו רבע מהאוכלוסייה. אי אפשר להזניח ולהגיד 'אוקי תסתדרו לבד'. הכל נופל בין הכיסאות:. משרד הבריאות, ביטוח לאומי, משרד הרווחה – אף אחד לא ממש יודע מי מטפל במה.

אין כתובת אמיתית. יש כל מיני ארגונים שמנסים לעזור, אבל לא כל  אזרח יודע למי לפנות. צריכה להיות כתובת אחת, עובדת סוציאלית שתגיע, תיתן את כל המידע ואם צריך תעזור גם הלאה. יש כאן בירוקרטיה לא הגיונית, זה פשוט חלם. ומה עושה קשיש שאין לו משפחה שתתעסק בכל הניירת? הייתי רוצה לראות את המפלגה שתרים את הדגל ותגיד: אנחנו נטפל באיכות החיים במדינה: בריאות, רווחה, קשישים, ניצולי שואה. הפתרון צריך להיות לכל קבוצות האוכלוסייה שזקוקות לעזרה.

תחום הבריאות מאוד בעייתי. אני מציע להקים רשות ממלכתית  לבריאות. הרשות תהיה כפופה למשרד הבריאות, אבל יהיה לה תקציב משלה וכוח לשנות ולקבוע סדרי עדיפויות.. רשות שתדאג  להקמת בתי חולים, אחרי שכל כך הרבה שנים לא קם פה בית חולים חדש, והצפיפות הולכת וגוברת. הרשות תדאג לחלק את הכספים לבתי החולים באופן שווה כמערך אחד. היום , כל מנהל בית חולים רוצה שאצלו יהיה מכון ההקרנות הכי משוכלל, שבית החולים שלו יהיה הכי טוב עם הרופאים הכי טובים. זה מובן ומבורך, אבל צריך גם להסתכל מסביב. מדובר במדינה קטנה עם משאבים מוגבלים, צריך שיהיה ויסות. יש בתי חולים שיש להם  ציוד משוכלל וחדיש ויש בתי חולים בעיקר בפריפריה שאין להם דבר. למה? כי אין מבט כללי מלמעלה, על כל בתי החולים ביחד.

רופאים לא רוצים לעבוד בפריפריה, אי אפשר כמובן להכריח אותם, אבל אפשר לתת תמריצים. זה לא הוגן שכל הטוב הולך לבתי החולים הטובים במרכז הארץ. רמת הרפואה באילת לא צריכה להיות פחותה מזו שבמרכז. לתושבי אילת לא מגיע טיפול ראוי?.הפתון- רשות לאומית לבריאות.

אז חפשו מפלגה שתוכל לעשות את הדברים האלה. אין מפלגה כזאת, תתחילו להפיץ את הרעיון , לדבר לנדנד אולי בבחירות הבאות מישהו ילך בכיוון הזה.

* יובל פלג, עיתונאי, יועץ אסטרטגי ומרצה לתקשורת

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.