יו״ר תנועת אומ״ץ פליצ׳ה פלד דורש ממשרד המשפטים מסמך הבהרות בסוגיית תלונות אנונימיות למשרדי הממשלה ולמוסדות הציבור השונים

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.צילום יח"צ

יו״ר תנועת אומ״ץ פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא פנו הבוקר יום ג׳ לשר המשפטים גדעון סער בבקשה לשקול הנחיות חדשות שיחייבו את הנוגעים בדבר להימנע מגריסה אוטומטית של תלונות, ולמצוא את הדרך לחקירה ובדיקה ראשונית של כל תלונה ותלונה וזאת לאחר שהתגבש נוהג פסול של גריסתן או סגירתן של תלונות אלה בשל העובדה שהמתלונן אינו מזדהה.


כותבים ראשי תנועת אומ״ץ לשר המשפטים: ״ לאחרונה אנו עדים לתופעה של אי טיפול בתלונות אנונימיות וגניזתן. תלונות אלה, בתחום הפלילי, ובמיוחד בנושא הטרדות מיניות, מוגשות לגורם המוסמך הן במשטרה, הן בצבא, והן גופים ציבוריים אלו ואחרים״.

עו״ד יצחק מינא. צילום באדיבות אומץ

ראשי התנועה מבקשים לשקול הנחיות חדשות שיחייבו את הנוגעים בדבר להימנע מגריסה אוטומטית של תלונות אלה, ולמצוא את הדרך לחקירה ובדיקה ראשונית של כל תלונה.

באומ״ץ מציינים כי על פי דבריו בתקשורת השר אלעזר שטרן גרס בהיותו ראש אכ״א תלונות של חיילות אשר התלוננו על הטרדות מיניות בעילום שם.

עוד מדגישים ראשי התנועה כי כי מטבע הדברים יש מקרים בהם המתלונן נמנע מלפרסם את שמו בשל החשש לפגיעה זו או אחרת בו או במשפחתו. על כן יש למצוא את הדרך שתלונות כאלה, ובמיוחד בתחום ההטרדות המיניות, תיבדקנה ותיחקרנה לעומק.

בתנועת אומ"ץ סבורים כי הנחיה כזו, תיתן לחוקרים קצה חוט לברר תלונות חמורות ויש בה עניין ציבורי רב במניעת התחמקותם של האשמים מעונש הולם.

לאחר אמירותיו הקשות של השר אלעזר שטרן אשר הצהיר בערוצי התקשורת השונים שהוא נהג לגרוס תלונות אנונימיות, דורשים בתנועת אומ״ץ להוציא מסמך הבהרות מטעם משרד המשפטים בסוגיית התלונות האנונימיות ודרכי הטיפול בהן, למשרדי ממשלה ולמוסדות הציבור השונים כמו צה״ל, משטרה, שב״כ מוסד ועוד. באומ״ץ מקווים כי גם שדולת הנשים וארגוני נשים נוספים יצטרפו לדרישה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.