האם נעשה שימוש מופרז בכח של המשטרה באום אל פחם

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.צילום יח"צ

תנועת אומ״ץ דורשת לבדוק שימוש מופרז מצד המשטרה בהפגנה באום אל פחם

תנועת אומ״ץ פנתה אתמול, יום ב׳, באמצעות יו״ר התנועה, פליצ׳ה פנחס פלד והיועץ המשפטי של אומ״ץ, עו״ד עמית עוז ליועץ המשפטי לממשלה, הד״ר אביחי מנדלבליט בבקשה לחקור באופן מיידי את השתלשלות האירועים שהובילה לתגובה אלימה וחסרת פרופורציות של המשטרה כנגד מפגינים בסוף השבוע באום אל פחם.
במהלך פיזור ההפגנה נפגעו עשרות מפגינים ואף מספר שוטרים. ההפגנה התרחשה כהבעת מחאה כנגד אי מעורבות המשטרה בפשע ההולך וגואה במגזר הערבי ואוזלת היד של המדינה במיגורה.

לטענת המשטרה חסמו המפגינים את הכניסה לעיר וכביש 65 הסמוך.

עיצוב שהם הרוש

בתנועת אומ״ץ שואלים האם המשטרה השתמשה בכוח מופרז שכלל רימוני הלם, כדורי ספוג וגז מדמיע וכל זאת בהפגנה שמטרתה המוצהרת הינה מחאה כנגד אי מעורבות המשטרה בפעולות אכיפה בישובים הערביים?
עוד שואלים באומ״ץ: ״האם ניתן היה להרגיע את הרוחות באמצעים פחות אלימים שפגיעתם פחותה אל מול מפגינים שכל רצונם היה לממש את הזכות הדמוקרטית להפגין״?

באומ״ץ מציינים כי בקטעי וידאו מההפגנה ניתן לראות שוטרים בלבוש אזרחי עם כוחות יס״מ אשר הפעילו כוח מופרז נגד המפגינים כמו מכת״זית ופצצות הלם.

לדברי המפגינים מטרת ההפגנה הייתה לעורר את המשטרה לפעול נגד הפשע במגזר הערבי והתוצאה הייתה הפעלת אלימות קשה נגדם.


עוד סבורים בתנועה כי הפגיעה בחבר הכנסת יוסף ג׳אברין מהרשימה המשותפת אשר נפצע מכדור גומי, הועבר לבית חולים ולא היה לכאורה מעורב באלימות, היא מעשה חמור וחובת המשטרה הייתה להגן בכל דרך על שלומו ושלום ראש העיר שנפגע גם כן.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.