ביה"ד הגדול- מגיע לאשה להמשיך לחיות ברמת חיים גבוהה

 

 

 

בית הדין הרבני הגדול פסק:

האישה תקבל דמי מזונות גבוהים בהתאם לרמת החיים שהתרגלה אליהם

         זאת לאחר שקיבל את ערעורה על החלטת בית הדין האזורי שפטר את הבעל ממתן מזונות לאשתו

קשה לוותר על רמת חיים גבוהה לאחר שמתרגלים אליה במשך שנים רבות. ובמקרה של גירושין גם בגיל מבוגר, מבקשת אישה שבעלה עזב את הבית, לקבל דמי מזונות שיאפשרו לה להמשיך ולחיות כפי שהורגלה.

בית הדין האזורי פטר את הבעל מחיוב זה, אבל בית הדין הרבני הגדול בירושלים הפך את פסק הדין והורה לבעל לשלם לאשתו מזונות חודשיים בסכום גבוה..

מדובר בזוג מפורסם באזור הצפון, שגרו בוילה עם בריכה צמודה ומכוניות פאר לכל אחד מהם, כאשר לפני כשנה, לאחר כשלושה עשורים של נישואין, נטש הבעל את הווילה וביקש להתגרש, כשרעייתו ביקשה השכנת  "שלום בית".

בית הדין הרבני האזורי הפתיע את הצדדים, כאשר כבר לאחר דיון אחד, שבו  הבעל  העלה את טיעוניו והסבריו לפרידה המפתיעה, בין השאר סיפר על מריבות שהיו ביניהם, כשהאשה הכחישה את טענותיו, החליטו הדיינים שלא לחייבו בדמי מזונות

למרות שהאשה טענה כי אין בהכנסותיה, כדי לממן את אחזקת הווילה והמכונית שברשותה.

באמצעות עו"ד טל איטקין מחיפה, מומחית בדיני משפחה וגירושין, ערערה האשה  לבית הדין הרבני הגדול וטענה בין השאר

כי לא יתכן מצב שבו הדיינים פוטרים את הבעל מחיוב לפרנס את אשתו, מבלי שהתבררו העובדות, הצדדים לא נחקרו ולא הובאו עדים וכל מה שהיה בדיון "זו מילה של הבעל מול מילה של האישה".

עוד טענה האישה כי יש לבדוק היטב מה היו מניעיו  האמתיים של הבעל בבקשת הגירושין שלו, כשהיא מציינת כשהוא הודה "שיש לו יחסי מין מזדמן עם רוסיות".. שלושת הדיינים בבית הדין הגדול הרב אברהם שינדלר, הרב מימון נהרי והרב ציון לוז-אילוז קיבלו את ערעור האשה וקבעו

כי "לאור רמת החיים הגבוהה בה חיו הצדדים" על הבעל לשלם את כל חיובי הבית והרכב של אשתו וכן עבור מזונותיה השוטפים וזאת עד  שבית הדין הרבני האזורי יקבע את החלטתו  בקשר לגירושין. הרבנים בירושלים ציינו כי במידה וההחלטה תהיה שלאשה לא מגיעים מזונות, אזי הכספים שקיבלה למזונותיה יקוזזו מחלקה ברכוש המשותף.

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.