אסון הטריבונה בגבעת זאב – אין דין ואין דיין: תנועת אומ״ץ דורשת להקים ועדת חקירה ממלכתית

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.צילום יח"צ

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא פנו בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה הד״ר אביחי מנדלבליט בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אסון הטריבונה בגבעת זאב.

במהלך חג השבועות קרסה הטריבונה בבית כנסת מאולתר שהוקם במהלך חג השבועות עבור חסידות קרלין. כתוצאה מכך וכידוע נהרגו נער בן 13, וצעיר בן 23. כמו כן, נפצעו כ100 איש מתוכם 15 פצועים קשה.

עו״ד יצחק מינא. צילום באדיבות אומץ

כותבים ראשי התנועה: ״חומרה מיוחדת יש לייחס לעובדה כי עוד לפני האירוע, הועבר מידע לנוגעים בדבר על המסוכנות של הטריבונה מאזרח שאכפת לו אולם המסרים שהעביר לא זכו להתייחסות במיוחד על ידי המועצה שהיה בידיה את האפשרות להוציא צו סגירה לאירוע״.

עוד מדגישים הפונים כי מאז האירוע ועד היום נשמעות טענות שונות כלפי המועצה, המשטרה, חסידות קרלין וגורמים אחרים אשר קשורים בצורה זו או אחרת באחריותם לאירוע. כל גורם דואג להפיץ בתקשורת כי אין הם אחראים לאסון. הרשות מגלגלת את האחריות למשטרה והמשטרה טוענת כי האיסור לקיום האירוע היה על הרשות.

בתנועת אומ״ץ דורשים חקירה מקיפה של האירוע כולל בדיקת אפשרות להקמת וועדת חקירה ממלכתית לחקירת כל הגורמים המעורבים בתהליכי האירוע.

בתנועת אומ״ץ רואים קשר אמיץ בכשלים של ניהול אירועים רחבי היקף כמו אסון מירון וכעת האסון בגבעת זאב ולפיכך אין מנוס מלהקים וועדת חקירה כדי למנוע את האסון הבא.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.