אומ"ץ מברכת את היועמ"שית על שנענתה לקריאת התנועה – ואפשרה את המשך הליך מינוי הרמטכ"ל הבא

הישג לאומ"ץ: נמצא פיתרון לנכה ערירי שעמידר ניסתה לפנות מדירתו המאבק הציבורי שהובילה התנועה למען מרדכי כהן צדק זכה להצלחה ∙ צו פינוי נגד מרדכי בוטל והוא יקבל דירה חלופית עד לגיבוש הסדר קבוע ∙ יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד מתחייב: "נמשיך ללוות את התהליך" הישג חשוב לתנועת אומ"ץ ולצדק – ובשורות טובות מאוד למרדכי כהן צדק: מרדכי נכה ערירי מתגורר מזה שנים רבות בדירת דיור ציבורי בקרית שמונה. חברת עמידר הוציאה נגדו צו פינוי וזאת לאחר שסירבה לבקשתו לרכוש את הנכס, כפי שהחוק מאפשר לו. לאחר פנייתו של כהן צדק לתנועת אומ"ץ, שלח ראש התנועה פנחס פליצ'ה פלד מכתב בהול אל שר השיכון, זאב אלקין, בבקשה כי יתערב בפרשה העגומה. התנועה המשיכה לשמור על קשר רציף עם לשכתו של השר אלקין, וכן התנהלה מול גורמים נוספים על-מנת לסייע למרדכי, שמתקיים מקצבת ביטוח לאומי וחי לבדו לאחר שאחיו נפטר לאחרונה. המאבק התנהל גם במישור המשפטי, ורשם הצלחה: השופט אשר קולה, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, ביטל את צו הפינוי. בפסק הדין של קולה נקבע כי מאחר שדירתו הנוכחית של מרדכי לא ראויה למגורים, הוא יקבל דירה חלופית – וזאת עד להסדרת פתרון קבוע. באיגרת ששלח יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד לחברי התנועה הוא מודה למברכים הרבים ולכל מי שנרתם לעזרתו של כהן צדק. פלד התחייב כי "תנועת אומ"ץ תמשיך ללוות את התהליך, הן השלטוני והן המשפטי, עד אשר יימצא למרדכי הסדר קבע". ____________________ תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

הטלטלה הפוליטית איימה לסכל את בחירת המחליף של רא"ל אביב כוכבי לאחר פניית אומ"ץ, הודיעה גלי בהרב-מיארה כי ניתן לקיים את ההליך החיוני גם בתקופת בחירות יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד: "החלטה נבונה ושקולה שמנעה כאוס בצבא"

המציאות הפוליטית וההמתנה לבחירות מונעות קבלת החלטות הכרחיות, וכתוצאה מכך עלולים להיגרם נזקים חמורים. כשנודע לאנשי אומ"ץ כי הליך המינוי של הרמטכ"ל הבא של הצבא נמצא בסכנה כתוצאה משיקולים פוליטיים, הם החליטו לפעול באופן מידי. יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית, עו"ד יצחק מינא, קראו ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, לאפשר את המינוי החשוב כל-כך. השניים הבהירו: "לא יעלה על הדעת שבימים טרופים אלה מדינת ישראל תמצא עצמה ללא רמטכ"ל".

הפנייה, שכוונה גם אל שר הביטחון, בני גנץ, נענתה כי הנושא יטופל עם מלוא תשומת הלב הנדרשת לשיקולים שהעלתה תנועת אומ"ץ. כעבור ימים אחדים הודיעה היועמ"שית כי חרף הקשיים המשפטיים, ולנוכח האתגרים הביטחוניים הייחודיים העומדים בפני הצבא, בני גנץ מוסמך להמשיך את הליך בחירת הרמטכ"ל ה-24 של צה"ל.

בתנועת אומ"ץ בירכו על החלטה של בהרב-מיארה: "זוהי החלטה נבונה, שקולה – והכרחית, שכן החוק אוסר על הארכת כהונת רמטכ"ל מעבר ל-4 שנים", ציין פליצ'ה פלד, "טוב עשתה היועצת המשפטית לממשלה שלא נכנעה ללחצים פוליטיים מיותרים. ביטחון המדינה הוא מעל לכל".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.