תנועת אומ״ץ דורשת להחיל מודל תקצוב שוויוני לכל המכללות ובכללן הערביות להכשרת עובדי הוראה

תנועת אומ"ץ, באמצעות יו"ר אומ"ץ, פליצ'ה (פנחס) פלד ועו״ד יצחק מינא, יו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, פנתה בימים אלה לפרקליטות המדינה בדרישה לעשות צדק ושוויון באופן שלא תהיה הפליה בתקצוב כל המכללות ובכללן הערביות בהשוואה לכל המכללות האחרות המתוקצבות. יו״ר התנועה העביר את מכתב הדרישה למשרד החינוך ולפרקליטות המדינה בתקווה שהעוול יתוקן.
יו״ר אומ״ץ פליצ׳ה פלד
צילום: יח"צ

הפנייה מתייחסת לעתירה של אקדמיית אלקסאמי נגד משרד החינוך ונגד שר החינוך, בו אקדמיית אלקסאמי מבקשת להחיל את מודל התקצוב החדש גם על האקדמיה כפי שהמשרד נוהג עם שאר המכללות לעובדי הוראה.  מכללת אלקסאמי הוסיפה מספר טענות סף כמו סטייה מהוראות סעיף 3א לחוק יסודות התקציב, חוסר מידתיות וכיוצ"ב.

למשרדי תנועת אומ״ץ הגיע מידע כי בעקבות עתירת אקדמיית אלקסאמי שוקל משרד החינוך לחתום על הסכם פשרה ייחודי עם אלקסאמי באופן שהסדר זה לא יחול על שאר המכללות הערביות , דבר המנוגד לדעת אומ״ץ לצדק, להגיון ולחוק.

להבנתה של תנועת אומ״ץ כל הסדר בעניין עתירת מכללת אלקסאמי אמור להיבנות בשיתוף  עם יתר המכללות ואמור לחול על כולן, באופן שוויוני – שהרי זו מהות העתירה. כל הסדר אחר שייחתם – נראה בלתי חוקי בעליל.

באומ״ץ טוענים כי לא יתכן שהאקדמיה תגיש בג״ץ נגד הפליה בשיטת התקצוב החדש, ומנגד משרד החינוך ירחיב את ההפליה כלפי שאר המכללות הערביות האחרות וכל הסדר מפלה הפוגע בעקרון השוויון אינו מידתי ואינו כדין.

אומ״ץ ביקשה בפנייתה להודיע לפרקליטות המדינה, ולמשרד החינוך כי התנועה תתנגד לכל הסדר מפלה ומבקשת להעביר אליה כל הסדר מוצע על מנת לוודא כי הוא אינו פוגע בעיקרון השוויון.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות:

ליו״ר אומ״ץ – פליצ׳ה פנחס פלד       בנייד:     052-3642376

לדוברת אומ״ץ – מיכל אדר                בנייד:     054-4562180

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.