"פרוייקט 'להשאיר חותם בעמק הירדן' הוא שיר הלל למורשת המקומית"

צילום: באדיבות האוטוגרפרס

סוכן מוסד שגוייס על ידי משה דיין, היסטוריון ההתיישבות העובדת ונעמי פולני הנפלאה והמרגשת * יש לכם הזדמנות יחודית להתרגש בתערוכה 'להשאיר חותם בעמק הירדן' שנפתחה בבית גבריאל על שפת הכנרת * בערב הפתיחה אמר ראש המועצה, עידן גרינבאום: "מיזם 'האוטוגרפרס' והתערוכה הנפלאה שנפתחה בבית גבריאל – מספקים לנו חלון לעשייתם רבת השנים של אנשי רוח ומעש, חולמים ומגשימים, הוגים ויוצרים שחיים בתוכנו"

באירוע מרגש ורב משתתפים נפתחה השבוע בבית גבריאל התערוכה 'להשאיר חותם בעמק הירדן'. את הפרוייקט הובילו אנשי מיזם התיעוד האמנותי, 'האוטוגרפרס', במימון מפעל הפיס והמועצה. 21 אומנים מכל האזור נרתמו לתעד בו את סיפוריהם המרגשים והיחודיים של 21 מוותיקי עמק הירדן.  

בין הסיפורים שנבחרו לתיעוד: מעלליו של יצחק איני עבדי – סוכן שגויס למוסד על ידי משה דיין בעצמו; או מפעל חייו של יצחקי גל, חתן פרס המועצה בעמק הירדן אשר חשף את מיקומה של העיר גמלא; מוקי צור, מחשובי ההיסטוריונים של התנועה הקיבוצית; אורנה שמעוני – מי שהקימה את בית איל ויצרה ממש במו ידיה את גבעת הפרחים שנקטפו בנהריים; כך גם במקרה של ירח פארן, שהקים את יחידת איתור הנעדרים בצה"ל; או נעמי פולני, אגדה תרבותית בפני עצמה ועוד רבים וטובים.

במיזם השתתפו אומנים תושבי עמק הירדן ומחוצה לו. את תושבת אשדות יעקב איחוד, רינה פלג בת ה-87, שהשתתפה בתור לוחמת פלמ"ח במבצע לשחרור צפת, צילם הצלם הדרוזי המוערך, אייל סאבא. "זוהי הפעם הראשונה שצילמתי לוחמת פלמ"ח ושמחתי להכיר את רינה שהיא אדם צבעוני ומלא נתינה", סיפר סאבא.

התערוכה לוותה בהשקת ספר ייחודי ומהווה שיאו של מסע תיעודי בן 3 חודשים. ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, אמר בדברי הברכה שלו:  "מיזם 'האוטוגרפרס' המתקיים באדיבותו הרבה של מפעל הפיס, מספק לנו חלון לעשייתם רבת השנים של אנשי רוח ומעש, חולמים ומגשימים, הוגים ויוצרים שחיים בתוכנו כבר למעלה ממאה שנים. חותמן של העבודות ילווה את קהילת עמק הירדן לשנים רבות ומהווה תעודת הוקרה והערכה לכל מי שנטלו בו חלק".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.