נוטעים למען השם

נוטעים למען השם

זוכרים שפעם, בשנות ה-80, היה נהוג לחרוט שם על גזע עץ כדי להנציח את הרגע, להביע אהבה או סתם להשאיר חותם אישי? עיריית נוף הגליל משתמשת במוטיב רק שבמקום החריטה בעץ היא מדפיסה את השם ומציבה אותו כחלק ממיזם שיקום נזקי השריפה.

העירייה תציב את השלט על עץ חדש במרחב העיר תמורת 180 שקלים ולרוכש תישלח בדואר גם תעודת הוקרה על השתתפותו בשיקום נזקי השריפה הגדולה בעיר. "השריפה כילתה למעלה מ-3000 עצים במרחב העירוני, עלות כל עץ בגיר למעלה מ-500 שקלים וזה לא כולל את העבודות והטיפול הראשוני עד לקליטת העץ באדמה", נמסר מהעירייה וצוין כי רכישת השלט על סך 180 שקלים תסייע בכיסוי חלק מהוצאות. ראש העיר, רונן פלוט, שיזם את הרעיון, הסביר כי שלט השם על גזע העץ יכול לשמש כמתנה סמלית לחוגגים בר מצוה, חתונה, נישואין ובנוסף, עירייה תקצה חורשה מיוחדת לתושבים המבקשים להנציח את שם יקירם בשלט עץ הנושא את שמם.

יצוין כי ישנן רשויות שנוהגות להעניק לכל תינוק שנולד בעיר תעודה המעידה על נטיעת עץ, אבל איש אינו יודע היכן ניטע העץ ואין שילוט פיזי הנושא את השם. גם קק"ל מציעה רכישת נטיעת עץ כשי, אבל ללא ציון מיקום העץ ושילוט כלשהו. המיזם בעיריית נוף הגליל, לעומת זאת, כולל שילוט פיזי שניתן לראותו בעין ורכישה באמצעות אפליקציה בה ניתן לראות את מיקום העץ ומצבו.

ראש העיר, רונן פלוט אמר כי מעבר להשתתפות הכספית בשיקום נזקי השריפה יש בעצם הצבת שילוט העץ אמירה שמחברת את האדם לאדמת העיר והופכת את הנוף האנושי לחלק אינטגראלי מהנוף הפיזי. ניתן להשתתף במיזם עד סוף חודש דצמבר 2020. פרטים נוספים אצל זהבה אמסלם במשרד דוברות העירייה"  6478831  – 04  ( בשעות עבודת העירייה)

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.