נהריה עיר קיט, חופש ונופש – קבלת פנים חגיגית בכניסה לעיר כבר בשבוע הבא!

נהריה עיר קיט, חופש ונופש - קבלת פנים חגיגית בכניסה לעיר כבר בשבוע הבא!

מיצג הסירה שיוצב בכניסה הראשית לעיר, יחליף את התותח המיתולוגי. רה"ע רונן מרלי: "מיצג הסירה מתחבר להוויה הנוכחית של העיר"

הכניסה הראשית לעיר נהריה (מכביש 4) משנה פנים התותח שמוצב בקצה המערבי של הצומת, מועבר כ-100 מ׳ צפונה למתחם חדש שהוכשר בטיילת אגוז הסמוכה, בין צומת הגעתון לצומת המייסדים. במקומו יוצב במהלך השבוע הבא – מיצג הסירה, שנבחר על ידי התושבים.

מיצג הסירה הוא ענק מימדים וסוג של אלמנט מודרני, עשוי מחיתוך אומנותי בנירוסטה צבועה בלבן. הוא מתנשא לגובה של שישה מטרים. (להמחשה: כמעט בגובה של שלוש קומות) ו-7 מ' אורך, פרי יצירתו של האמן גיל שדה.

כזכור לפני כשנה, השתתפו מאות מתושבי נהריה בבחירת המיצג שיוצב בכניסה לנהריה, מבין מספר מיצגים שהציגו מגוון אומנים במתחם המידעטק – ולאחר בחירת הציבור – התכנסה וועדה מיוחדת שהוקמה לצורך קידום הפרויקט ואישרה את הבחירה במיצג הסירה.

״נהריה היא עיר קיט, נופש וחופש עם רצועת החוף היפה בישראל ואין ספק שהמיצג של הסירה מתחבר להוויה הנוכחית של העיר", אמר ראש עיריית נהריה, רונן מרלי. "כחלק מהתחדשות עירונית, אנחנו משנים את פניו של רחוב הגעתון, תוך הגדלת המרחב הציבורי, החלפת תשתיות ישנות והצבת ריהוט גן עכשווי כחלק ממיצובה של נהריה לשנים הבאות כפנינת תיירות תוססת למבקרים מהארץ ומחו"ל".

התותח הולך למקום יפה בטוח ולא ננטש. כזכור בסוף שנות ה-70 לפני מבצע ליטני, שימש התותח לירי אויב משטח לבנון לעבר העיר נהריה. עם סיומו של מבצע שלום הגליל, הובא התותח לעיר והוצב כאנדרטה לזכר הקרבות ולציון חוסנה של העיר נהריה שהתאוששה מהתקפות הירי הרבות עליה שגרמו לפגיעות רבות בנפש וברכוש. התותח היה מוצב במשך שנים רבות בצומת נהריה על כביש 89 מול תחנת המשטרה ולאחר מכן, עבר לצידו השני של הכביש והפך לחלק ממיצג מזרקה.

קרדיט צילום: דוברות עיריית נהריה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.