מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים צחי גבריאלי בכנס באוניברסיטת חיפה: "מחבלים בעבר ומחבלים בהווה משמשים כתשתית אזרחית לפעילות דה-לגיטימציה למדינת ישראל"

פוזיציה!
פוזיציה!

ח"כ לשעבר ושגריר ישראל לשעבר בפריז ניסים זווילי אמר בכנס: "ההשפעה של אנשי ה BDS על הכלכלה הישראלית היא אפסית. אבל יש אנשים שמתפרנסים מפרנויה, מתפרנסים מהסתה ומסיתים את הוויכוח מהבעיות האמתיות בחברה הישראלית"*

"מחבלים בעבר ומחבלים בהווה משמשים כתשתית אזרחית לפעילות דה-לגיטימציה למדינת ישראל. הסיפור הזה חשוב, כי רק אתמול נחשפה תשתית טרור של 50 פעילי טרור של תנועת החזית העממית, שבין היתר ביצעה את הפיגוע בו נרצחה רנה שנרב ז"ל", אמר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים, צחי גבריאלי, בכנס באוניברסיטת חיפה בנושא "התמודדות עם אנטישמיות, גזענות ודה-לגיטימציה למדינת ישראל".

לדבריו של גבריאלי עדין לא נערכו סיכומים של מקרי האנטישמיות בשנת 2019, אולם בשנת 2018 הגיעה האנטישמיות לשיא של 25 שנה, עם 387 תקריות אנטישמיות אלימות חמורות. "בהתאם לעלייה הזו, גם חלקו של המרכיב הישראלי גדל מאוד בשנים האחרונות ולקמפיין הדה-לגיטימציה והחרמות נגד ישראל, יש כמובן חלק בכך. ה-BDS מוביל נגד ישראל  שיח רעיל, נגוע בסמלים אנטישמיים ובשנאה יוקדת למדינת ישראל ולעם היהודי. רק לפני שלושה חודשים, פרסמנו את  דו"ח 'מאחורי המסכה' שמציג למעלה מ-80 עדויות להתבטאויות ופרסומים אנטישמיים שהופצו על יד ארגוני ופעילי חרם", אמר.

הכנס נערך במסגרת התוכנית ללימודי תעודה להתמודדות עם הדה-לגיטימציה של מדינת ישראל והאנטישמיות החדשה של בית הספר לתיירות בשיתוף המשרד לנושאים אסטרטגיים. בפאנל נוסף שעסק באתגרי הדיפלומטיה בזירה הבינלאומית אמר ח"כ ושגריר ישראל לשעבר בצרפת ניסים זוילי כי "הבעיה הכי קטנה של מדינת ישראל זאת האנטישמיות". זוילי הוסיף כי "להשקיע מאות מיליוני שקלים במלחמה ב – BDS זאת בדיחה. לא רק שאנחנו לא נלחמים באנשי ה BDS, אנחנו מחזקים אותם, אנחנו הפכנו אותם להיות קיימים ומשמעותיים בזה שאנחנו נותנים להם את המשקל שאנחנו נותנים להם. ההשפעה של אנשי ה BDS  על הכלכלה הישראלית היא אפסית. אבל יש אנשים שמתפרנסים מפרנויה, מתפרנסים מהסתה ומסיתים את הוויכוח מהבעיות האמתיות בחברה הישראלית. הבעיות הן הפערים שנפערים בכוונה תחילה בחברה הישראלית בין דתיים לחילוניים, בין ערבים ליהודים, בין שמאלניים לימיניים", אמר זוילי.

ח"כ לשעבר אלי אלאלוף הוסיף כי המדינה חייבת לאפשר לכל אחד להתבטא בדרך הנכונה לכל אחד. "חופש הביטוי זו לא הגדרה, חופש הביטוי זאת עשייה, לפעמיים היא כואבת. למדינה אין זכות קיום אם היא לא תהיה גם יהודית אמיתית וגם דמוקרטית אמיתית. אין ממשלה של צד אחד או אחר יש רק ממשלה של מדינת ישראל. כל מי שאומר שהוא יקים ממשלה שתייצג חלק זה או אחר מהעם הוא טועה ומטעה את אזרחי המדינה", אמר אלאלוף.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.