כרמל החג של החגים

ד"ר גולדברג עו"ד רסול וד"ר ברוש בחג של החגים. צילום ירון חזן

במרכז הרפואי כרמל בחרו לציין השנה את "החג של החגים".

באירוע מיוחד שהופק תחת הכותרת "לוקחים אחריות – סובלנות וחיים משותפים בבית חולים כרמל" חגגו העובדים את הגיוון והרב-תרבותיות בבית החולים. את פניהם של הבאים לאודיטוריום בית החולים, קידם כיבוד עשיר ברוח החג; בצלחת אחת נאספו סופגניות חנוכה, עוגיות כריסמס ומעמולים.

מנהל בית החולים, ד"ר אבי גולדברג, אמר בדברי הברכה כי בבית החולים כרמל חיים מגוון הדתות והלאומים תחת קורת גג אחת בהרמוניה מלאה ועובדים בכל יום כתף אל כתף. "החגים בדתות ובמסורות השונות, שלשמם התכנסנו" ציין מנהל ביה"ח ד"ר גולדברג "חוגגים את הייחוד והשונות אבל בבסיסם מבטאים את הצורך הבסיסי והמשותף שלנו בני האדם להתכנס לחגוג ולשמוח יחד, משפחה וקהילה, לחזק את הקשרים החברתיים ולהודות לאל על טובו. אני מקווה שבית החולים שלנו ימשיך לחגוג את הגיוון והשונות ולתרום לקידום סובלנות שוויון ואחווה אנושית בין אנשים".

משתתפי הכנס מכרמל . צילום אלי דדון

החלק המרכזי של האירוע הוקדש לעובדים עצמם; בזה אחר זה עלו עובדים ועובדות מסקטורים שונים בבית החולים ומקהלים שונים בחברה הישראלית ושתפו את הקהל בחוויות החגים בקהילותיהם ובמשפחותיהם.

ד"ר מיוריאל קונופניקי, רופאה דתיה שעלתה לישראל מצרפת, ד"ר יגאל אלנברג, ה"צבר" ואמרו מקוננט, שעלתה ארצה מאתיופיה, סיפרו על חג החנוכה ועל חג הסיגד. זיאד אבו סאלח, מנהל הסיעוד בפנימית ב', סיפר על חגי המוסלמים, סיף סלאח העובד כרוקח בבית המרקחת סיפר על העדה הדרוזית וחגיה ולנא רוחאנא אחות בחדר הלידה סיפרה בנימה אישית על חג המולד כפי שחוגגים אותו בכפר אעבלין בו היא מתגוררת. מרינה פלדמן, מנהלת הסיעוד במחלקה הקרדיולוגית, סיפרה מחוויות  ה- "נובי גוד" – המציין את כניסתה של השנה האזרחית החדשה ואהוב מאוד על יוצאי ברית המועצות לשעבר. לסיום האזין הקהל להרצאתו של עו"ד רסול סעדה על "תרבות ממלכתית ובונת אמון". עו"ד סעדה הוא נציג ואחראי החברה הערבית בארגון "מעוז".

בהרצאתו התייחס לחשיבות האמון של כל חלקי החברה הישראלית בחברה כולה ובמוסדותיה ותיאר את האתגר היומיומי הניצב בפנינו בשעה שהחברה שלנו מורכבת מאנשים שנקבצו ובאו מגלויות שונות ומרקע תרבותי שונה.

ד"ר שני ברוש, סגנית מנהלת בית החולים ויוזמת האירוע סיכמה: "לנו במרכז הרפואי כרמל, חשוב להציב בקדמת הבמה את ערך כבוד האדם ואת ההבנה ששונות מצויה בכל אחד מאיתנו. עלינו מוטלת האחריות לכבד את האחר, לדאוג לכל מי שזקוק לעזרתנו וליצור חברה מכילה – חברה שיש בין פרטיה, על זהויותיהם השונות ועל תכונותיהם הייחודיות, קבלה וערבות הדדית".

בתמונות – ד"ר גולדברג עו"ד רסול וד"ר ברוש בחג של החגים

               

קרדיט – צילום ירון חזן – דוברות כרמל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.