כיכר על שם שוער קבוצת מכבי חיפה ונבחרת ישראל לשעבר, אבי רן ז"ל, נחנכה בחיפה

כיכר על שם שוער קבוצת מכבי חיפה ונבחרת ישראל לשעבר, אבי רן ז"ל, נחנכה בחיפה

בטקס מרגש, בהשתתפות ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, השר וחה"כ צחי הנגבי, בני משפחה ומכרים, נחנכה הערב (ב') בקריית-אליעזר כיכר על שמו של אבי רן, ז"ל – מגדולי השוערים הישראליים בכל הזמנים ומי שהיה שוערן של קבוצת הכדורגל מכבי חיפה ונבחרת ישראל

במרכז הכיכר הוצב פסל ברונזה בדמותו של השוער האגדי, אותו תרמה משפחתו של רן ז"ל לעיריית חיפה

הכיכר החדשה, אשר מעתה תישא את שמו של רן ז"ל, נמצאת בצומת הרחובות צה"ל וגדנ"ע בשכונת קריית אליעזר, בסמוך למקום, בו היה קיים בעבר האצטדיון העירוני – "אצטדיון קריית אליעזר" – בו שיחק רן במרבית שנותיו.

בטקס המרגש שנערך הערב נשאו דברים אביו של רן, משה רן וראש העיר חיפה, עינת קליש רותם. לאחר מכן הסירו השניים יחד את הלוט מעל לפסל זיכרון, שהוכן בדמותו של אבי רן ז"ל ואשר הוצב במרכז הכיכר. את הפסל יצר הפסל דן זריצקי והוא עשוי ברונזה על גבי בסיס מבטון. בפסל נראה רן ז"ל מרחף אל הכדור באופן כזה, המשקף את יכולותיו וביצועיו המיוחדים. בסיום הטקס העניקה ראש העיר לאביו של רן תעודת הוקרה אודות קריאת הכיכר על שם בנו והשניים הסירו את הלוט מעל לשלט הכיכר, אשר תיקרא מעתה "כיכר אבי רן".

רן ז"ל, שנהרג לפני שלושים ושלוש שנים בתאונה ימית בכנרת, בעת שהיה בשיא הקריירה שלו, היה שוער בקבוצת מכבי חיפה ובנבחרת ישראל ונחשב לאחד מגדולי השוערים הישראליים בכל הזמנים.

בשנת 1998, לרגל חגיגות היובל למדינת ישראל, הוענק לאבי רן התואר "שוער היובל" של חיפה. קריית הכדורגל שבחלקה הדרומי של העיר קרויה על שמו של אבי רן ז"ל. הקריה כוללת שני מגרשי כדורגל תקניים עם דשא טבעי, המשמשים בין היתר, את קבוצות הילדים והנוער העירוניות. בנוסף, נקרא היציע הצפוני באצטדיון העירוני "סמי עופר", "יציע אבי רן", על שמו של השוער האגדי.

ראש עירית חיפה, עינת קליש רותם: "חיפה היא עיר שחיה ונושמת כדורגל וזו עיר שגם יודעת להצדיע ולהוקיר את כוכבי העבר שצמחו וגדלו כאן. אבי רן הוא מהבולטים ומהאהובים שבהם וזו זכות גדולה עבורי להיות כאן היום בחנוכת הכיכר הזו על שמו".

משה רן, אביו של אבי רן ז"ל: “ברגעים כאלה השכול מתערבב עם השמחה. אני מברך את ראש העיר, שידעה להעלות על נס את זכרו של בני, אבי ז"ל. שום ראש עיר לא ידע לעשות את הדברים האלו. יישר כוח!"

יעקב שחר, בעליה של קבוצת מכבי חיפה: "כאשר הכרתי את אבי ז"ל, הוא היה בראשית דרכו ועדיין לא הספיק להראות לנו את הכישרון שלו. חשוב מאד שנספר לדור העתיד שלנו מי זה אבי רן, וכולנו מודים לעירייה על היוזמה". 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.