בכרמל שירות בזמן אמת

בצילום – צוות המחלקה מעיין בתוצאות המשובים . צילום אלי דדון

בית החולים כרמל מציג – "משוב בזמן אמת". שירות חדשני ומתקדם לטובת המטופלים המאפשר להם להגיב ולשאול באמצעות הטלפון הנייד אודות הטיפול האישי שלהם תוך כדי האישפוז, ולקבל מענה ופתרון מהיר  של הצוות הרפואי המטפל בהם. " מדובר בסוג של מהפיכה שירותית המחברת אותנו אונליין לצרכי המטופל ומאפשרת לנו להעניק ולהתאים לו את השירות והטיפול בצורה הטובה ביותר עבורו", מסבירה מנהלת השירות של כרמל קרן מרום.

בית החולים כרמל לא מפסיק להתחדש בשירותים חדשניים לטובת מטופליו. החודש נחנך במחלקה האורולוגית של ביה"ח שירות חדש לטובת המטופלים " משוב בזמן אמת". מדובר בשירות חדשני בו המטופל הנמצא באישפוז מגיב ושואל שאלות באמצעות אפליקציה ייעודית בסלולר המאפשרת לו להגיב, לדרג, לשאול שאלות ולקבל מענה ותשובות כשהכל קורה בזמן אמת.

מסבירה על המערכת החדשנית מנהלת השירות של כרמל קרן מרום. "עם הגעת מטופל חדש למחלקה הוא מקבל מאחות המחלקה הסבר על השירות החדש  ולאחר שהביע את הסכמתו הוא מקבל לנייד שלו סמס ראשון ומתחבר מיד למערכת בצורה קלה ופשוטה.

המערכת שואלת את המטופל שאלות אודות הטיפול או הניתוח שהוא אמור לעבור ומאפשרת לו לענות בלחיצה פשוטה בנייד, האם הוא הבין ומרוצה מהטיפול, או האם יש לו שאלות אודות הניתוח או הטיפול . לדוגמא, המערכת שואלת את המטופל " האם יש לך שאלות לגבי הניתוח שחשוב שניתן עליהם מענה " ?  והמטופל יכול לבחור ולהשיב בלחיצה, האם יש או אין לו שאלות. ובמידה והוא בוחר באפשרות השאלות, נפתח לו מיד חלון קטן בנייד המאפשר לו להקליד בצורה חופשית את השאלות שהוא רוצה לשאול.  

"היתרון הגדול של המערכת הוא בחיבור המהיר בזמן אמת המאפשר לצוותים הרפואיים לראות את שאלות וצרכי המטופל ממש אונליין. ולהגיב אליהם בזמן אמת" מסבירה מובילת הפרוייקט קרן מרום. שיטה המשוב החדשה נכנסה ופועלת כבר בהצלחה במספר בתי חולים ברחבי העולם. ובישראל היא נוסתה עד עכשיו בצורות מוגבלות בשני בתי חולים גדולים אולם רק בבית החולים כרמל היא מושקת כעת ברמת הפירוט ואפשרויות המשוב בזמן אמת ברמה הגבוה המפורטת והמתקדמת ביותר .

ד"ר יורם דקל מנהל המחלקה האורולוגית בכרמל בה החל השירות החדש אומר כי התגובות על המערכת והשירות טובות מאוד. " לאחר תקופת הרצה בדיקות ושיפורים אני שמח לראות כי התגובות שאנו מקבלים מהמטופלים בעיקר וגם מהצוות המטפל הן תגובות מצויינות. המערכת מאפשרת לנו לקבל חוות דעת מיידית של המטופל על טיב ואיכות השירות שאנו נותנים ואנו כצוות רפואי וסיעודי יכולים להגיב מיד לשנות לשפר ולהעניק למטופל שירות רפואי ואיכותי ברמה הגבוה ביותר".

המערכת יודעת גם עם המטופל עבר ניתוח וחוזר כעת למחלקה שלו להתאוששות. יומיים לאחר הניתוח  מקבל המטופל  מסרון מהמערכת עם מספר שאלות כמו לדוגמא, כיצד אתה מרגיש ? כשהוא יכול לדרג ולענות  באמצעות אימוגי' חייכן או עצוב. האם יש לך שאלות אודות הניתוח, המשך האישפוז והשחרור המתוכנן ? ובנוסף לאפשרות מענה בכן, או לא. תמיד ישנה למטופל את אפשרות להקליד טקסט חופשי ולשאול כל שאלה או נושא שהוא מעוניין לדעת.

המסרונים נשלחים למטופלים במהלך יום  האשפוז בנקודות זמן מותאמות, כאשר התוצאות שלהם נצפות ע"י הצוות פעמיים ביום ובכל מהלך של החלפת משמרת. גם לאחר שהמטופל כבר שוחרר לביתו הוא מקבל הודעת תזכורת לגשת להמשך טיפול אצל רופא המשפחה והמערכת גם מודה לו על שיתוף הפעולה ומאחלת לו רפואה שלימה.

גב' מרום מסבירה כי באמצעות ניתוח המשובים ממספר רב של מטופלים  אנו לומדים ומזהים היכן יש נקודות המצריכות מאיתנו טיפול ודגשים ומיישמים את הבקשות והצרכים כבר בהורדה לשטח לצוותים המטפלים. שיטת המשובים החדשה בזמן אמת באמצעות הסלולר מחליפה את שיטות המשובים הישנות של שאלונים ידניים באמצעות נצגי שירות או מענה ב"קיוסקי מידע"  מסובכים לתפעול.

שותפים לפיתוח  והצלחת הפרוייקט חברת פמאיה ומחלקת או"ש בחטיבת בתי חולים. ד"ר אבי גולדברג מנהל כרמל אומר כי המערכת החדשה תאפשר מתן מענה למטופל ולמלווה תוך כדי האשפוז כחלק מתהליך הטיפול. זיהוי פערים או בעיות ברמת המחלקה ובית החולים ותאפשר  שמירה על רצף טיפול טוב יותר לאחר השחרור."אני שמח ומברך על השקה המוצלחת של המערכת ובטוח כי היא תאפשר לנו יחד עם כל מערך השירות הרחב של כרמל, להמשיך ולהשתדרג לטובת שירות וטיפול טוב מתחשב ואיכותי יותר כלל המטופלים שלנו".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.