"אותי לא מעניין הבעיות בממשלה, נהריה לא יכולה לסבול יותר את המים שמגיעים ממזרח. נקודה״

ראש עיריית נהריה

ראש עירית נהריה רונן מרלי כועס. הוא כועס על אוזלת היד של הממשלה, הוא כועס שההנחיות של ראש הממשלה לא מבוצעות בקצב הדרוש. הוא כועס על כל מי שלדבריו מכניס את העיר נהריה לחרדות בגלל המים הזורמים מגב ההר

רונן מרלי נמצא בימים אלה במערכת גשם שאותו היא מכניסה ל"עמדות קרב". הוא נלחם יחד עם אנשיו על בריאות התושבים.

עושה הכל למנוע מהם סיכון ולא מבין את האדישות של מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל שלא עושים סוף למחדל הזה.

״מפה אני קורא לראש ממשלת ישראל להנחות שוב את הגורמים ולוודא ביצוע ומעקב. המשרד שלו צריך להאיץ את קצב הטיפול במאגרים שאמורים לקלוט את המים ולהסיט את כניסתם מנחל הגעתון״.

מרלי הוסיף, כי ״עם הגשמים שיורדים על נהריה אנחנו יודעים להתמודד, השיטפון השבוע בנהריה הוא תוצאה של זרמים אדירים של מים המגיעים ממזרח, מגב ההר מחוץ לעיר שמציפים את נחל הגעתון ולזה הממשלה צריכה לתת פתרון.

בתוך זמן קצר הזרימה מגב ההר היתה בלתי נסבלת והעיר הפכה לנצורה למשך שעתיים. במצב הזה לא ניתן לצאת ולהכנס לנהריה דרך הציר המרכזי שלה ולא לחצות אותה מצפון לדרום. זו הסיבה שאני חוזר וטוען לא נוכל לסבול יותר את שיטפון המים המגיע מחוץ לעיר ומציף בכל פעם מחדש את הגעתון״.

מרלי הבהיר, כי הוא לא מתעסק בבעיות שיש לממשלת ישראל בימים האלה. ״אותי לא מעניין הבעיות בממשלה. כסף יש ולא חסר״. לדבריו הוא רוצה לראות עבודה בשטח. הוא רוצה לראות הגברת קצב העבודה בהקמת המאגרים שסוכם בתוכנית הממשלתית כבר לפני 10 שנים. ״אותי לא מעניין מה עושים למעלה, אני צריך לשמור על התושבים שלי והממשלה שלי צריכה לעשות הכל כדי לשמור שמים מגב ההר ממזרח לנהריה לא יציפו את העיר״.

מרלי הדגיש: ״נהריה בניגוד לכל התחזיות לא הוצפה, אף בית לא הוצף, הכבישים היו פתוחים. מה שעלה על גדותיו זה הגעתון שהממשלה אחראית שהוא לא יעלה על גדותיו. הלחץ על הממשלה חייב להיות בלתי פוסק״.

מרלי לא מתעסק במה שהיה בעבר ולא מנסה להתחשבן עם אף אחד. ״אני לא אדבר על מחדלי עבר כי זה לא רלוונטי. אני צריך שהמים שמגיעים לפתח הגעתון ממזרח לנהריה לא יגיעו״.

השבוע בשיאו של גל הגשם הראשון שוחח מרלי עם מנכ"ל משרד רוה"מ ואין בדעתו להרפות. ראש העיר מצר על האדישות. הוא מבין שמדובר בדיני נפשות באירועים מן הסוג הזה. ״לצערי בסוף רק אותי כנראה מעניינים תושבי נהריה, אני לא מוכן לספוג יותר אבדות בנפש, כל פעם שיורד גשם בגב ההר אני נכנס למלחמה. אני לא יכול להילחם בשיטפונות לבד. אני מוכן לעמוד בראש, אבל שהממשלה תסייע בתחומי אחריותה. אני קורא לרה"מ לבוא לכאן שוב״.

לדבריו מערכת הגשם הנוכחית ואלה שעוד יבואו גורמות לו לקבל החלטות מרחיקות לכת כמו סגירת מערכת החינוך המיוחד. ״אי אפשר לשלוח ילדים ולחכות ולהתפלל שהכל יעבור בשלום ולא יוצף מהמים שמגיעים ממזרח. אם נקלע למצב כזה, יש לי אחריות על הילדים האלה ועל המשפחות. קיבלתי החלטה לסגור את מערכת החינוך וכך יהיה בכל מערכת גשם קשה״.

מרלי לא מהאנשים שמתבכיינים ולא מאלה שטוען 'אכלו לי שתו לי…׳ ״בעיר נהריה ובכל מה שקשור למניעת הצפות מגשם שיורד על העיר באופן ישיר, אני יודע להתמודד מצוין. אני לא רוצה לדבר על הצלחות כי זה לא רלוונטי. אני כן רוצה להבהיר כאן בצורה ברורה, תושבי נהריה לא אמורים לסבול בשל אוזלת יד של מישהו. את העיר נהריה אנחנו ידועים לנהל פיקס, הבעיה היא מגב ההר. חייבים לעצור את המים. הם עובדים בשטח אבל חייבים להאיץ את הקצב, לא קבלן אחד, כמה קבלנים, 50 באגרים, מה שצריך, זה דבר פתיר. מדינת ישראל יודעת לשלוח לוויינים לחלל היא גם תדע לעצור את המים שמגיעים לנהריה. אני מרגיש שבכל מערכת גשם אני חוזר לצבא ומנהל מבצע… אי אפשר לעבוד ככה״.

דוברות עיריית נהריה    052-2209822  קרדיט צילומים: עיריית נהריה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.