תת שר המודיעין והגנת המולדת של ארה"ב התארח בסופהשבוע האחרון בנמל חיפה

תת השר האמריקאי, David J. Glawe, עמד בראש משלחת רמת דרג בת שישה משתתפים שהגיעה לנמל, כולם נציגי הממשל האמריקאי.
מטרת הביקור בנמל חיפה הייתה להכיר את התהליכים הביטחוניים הנמליים בהיבטים השונים הקשורים לתפעול הנמל, בכלל זה פעילות של תיירים, של נוסעים, ימאים, וכן טיפול בסוגי המטענים השונים המיוצאים ומיובאים דרך נמל חיפה.
בנוסף, ביקשה המשלחת להכיר את התהליכים השונים הננקטים בזמן שיגרה ובזמן חירום לשמירה על בטחון תשתיות הנמל.
את המשלחת קיבלו מטעם נמל חיפה יו"ר הדירקטוריון אשל ארמוני, מנכ"ל הנמל מנדי זלצמן, מנהל הביטחון ירון קליין ורמ"ד היערכות ויזמות מנדי מוסקוביץ.
במהלך הביקור הועברה סקירה על האיומים הביטחוניים המופנים כלפי הנמל והמענה הנמלי לכל סוג איום בעת הזו, וכן סקירה על התנהלות הנמל באירועי ביטחון משמעותיים בעבר.
בסיום הדיון יצא תת השר האמריקאי לסיור בשער המטענים החדש והמתקדם של נמל חיפה שכולל תהליכי תפעול וביטחון אוטומטיים תוך שימוש בשלל טכנולוגיות, מהמתקדמות מסוגן בעולם.
נזכיר שנמל חיפה משמש בית לספינות הצי האמריקאי, כמו גם לציים נוספים מרחבי העולם.
מנדי זלצמן מנכ"ל חברת נמל חיפה: "לשני הצדדים יש הרבה מה ללמוד האחד מהשני, וזה בדיוק מה שנעשה במפגש עם תת השר האמריקאי. הניסיון שצברנו לאורך השנים והיכולות הטכנולוגיות הגבוהות של הנמל, הופכים את נמל חיפה למקור ידע שאין שני לו. אין לי ספק שהמידע שהוצג לחברי המשלחת תרם להם רבות, וברור שמפגשים כאלה מסייעים להידוק הקשר בין המדינות".
יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה אשל ארמוני: "שמחנו לארח את נציגי הממשל האמריקאי כחלק משיתוף הפעולה הפורה בין המדינות. כמו שקורה לא אחת, גם השבוע נמל חיפה היה במוקד פעילות בינלאומית שחורגת הרבה מעבר לענייני סחר ימי, עם ביקורים של אוניות תיירים מארה"ב ומאירופה וספינות וצוללות של ציי ברזיל, צרפת ואיטליה. נמשיך לקדם את שיתופי הפעולה הבינלאומיים כחלק ממיצובו של נמל חיפה כאחד הנמלים המובילים בעולם״.
צילום: אריאל ורהפטיג

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.