עירית חיפה מקימה בעיר התחתית מרכז לאומי לחדשנות ימית וכלכלה כחולה בהשקעה ראשונית של 10 מיליון ₪

קרדיט צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה

עינת קליש-רותם, ראש עיריית חיפה: "תחום החדשנות בחיפה נמצא בתנופה אדירה – עשרות סטארט אפים כבר קמו בעיר והמרכז הנוכחי יהווה מוקד משיכה חשוב לחדשנות עולמית בתחום הימי"

נחשון צוק, סגן ומ"מ מקום ראש העיר ומחזיק תיק הים בעיריית חיפה: "ההחלטה על הקמת המרכז היא בשורה חשובה למדינת ישראל שסימנה את תחום 'הכלכלה הכחולה' כאפיק צמיחה וחדשנות חשוב"

עירית חיפה, באמצעות "החברה הכלכלית לחיפה" וחברת היזמות "הייסנטר" הודיעו על הקמת מרכז לאומי לחדשנות וכלכלה כחולה בעיר התחתית בחיפה.

בשלב הראשון תשקיע עיריית חיפה באמצעות "החברה הכלכלית לחיפה" 10 מיליון ש״ח ועל פי התכנית יושקעו במרכז בשנים הקרובות מיליוני ש״ח נוספים, לפיתוח ידע וחדשנות בתחום הכלכלה הכחולה, תוך בניית תשתית להקמת חברות סטארט אפ בתחום והשקעה במכוני מחקר.

היוזמה להקמת "המרכז הלאומי לחדשנות וכלכלה כחולה" בחיפה הוצגה בפני הועדה הבין משרדית למרחב הימי וזכתה לברכתה. בהמשך להחלטת הוועדה, החלה עיריית חיפה יחד עם מינהל התכנון והמועצה הלאומית לכלכלה לקדם את הקמת המרכז, באמצעות גיבוש תכנית עבודה מפורטת רב שלבית.

החזון להקמת מרכז לאומי לחדשנות וכלכלה כחולה בחיפה הוא למרכז שיהיה מוביל חדשנות עולמי ויתמקד בהיבטים של יזמות וחדשנות טכנולוגית הפונה למרחב הימי, תוך שילוב בתהליכי ההתחדשות והפיתוח העירוני בחזית הים של חיפה. המרכז יאגד שותפויות לצרכי פיתוח של גופי המחקר, התעשייה והתעשיות הביטחוניות, הנמל, גופי סביבה וקהילה, לפיתוח וקידום חדשנות ויהווה חממה ליזמות צעירה. המרכז גם יסייע לסטרטאפים וליזמים בשלביהם הראשונים, המתמקדים בטכנולוגיות ימיות (ocean tech), להתחבר למשאבים, שירותים, תשתיות והתמיכה הנדרשים להצלחתם.

המטרה המרכזית של המרכז היא לקדם פיתוח טכנולוגיות חדשניות, על בסיס יכולות הפיתוח והיזמות הטכנולוגית הקיימות בישראל. מטרה נוספת היא לייצר שותפות לקידום מחקר ופיתוח בחיבור עם מכוני מחקר דוגמת "המכון לחקר ימים ואגמים", מוסדות אקדמיים (בית הספר למדעי הים ע"ש צ'רני מאונ' חיפה, הטכניון), סקטורים פרטיים עתירי טכנולוגיה ואחרים ולהציב את חיפה בחזית הערים המובילות בעולם בפיתוח כלכלה כחולה, יחד עם עוד ערים חשובות בעולם כמו קייל בגרמניה, וסן-דייגו בארה"ב.

עינת קליש-רותם, ראש העיר חיפה: "תחום החדשנות בחיפה נמצא בתנופה אדירה – עשרות סטארט אפים כבר קמו בעיר והמרכז הנוכחי יהווה מוקד משיכה חשוב לחדשנות עולמית בתחום הימי. פעילות המרכז הלאומי לחדשנות וכלכלה כחולה, צפויה להוות מנוע לצמיחה כחולה בחיפה, למשוך כוח אדם מקצועי, לייצר הזדמנויות תעסוקה איכותיות בשכר גבוה, לתרום לפעילות העסקית ברובע החדשנות ובשלב מאוחר יותר גם למשוך חברות בין לאומיות והקמת מרכזי פיתוח. מרכז החדשנות הלאומי ישתלב ברובע החדשנות המתוכנן, ימצב את חיפה כמרכז החדשנות הלאומי של ישראל לכלכלה כחולה, מול שאר מדינות העולם ויפעל במגוון מישורים של שיתופי פעולה בין לאומיים".

נחשון צוק, סגן ומ"מ ראש העיר חיפה: "ההחלטה על הקמת המרכז היא בשורה חשובה למדינת ישראל שסימנה את תחום 'הכלכלה הכחולה' כאפיק צמיחה וחדשנות חשוב. ההחלטה מהווה עדות נוספת לתנופת הפיתוח בעיר שמהווה מוקד משיכה ליזמויות מתחומים שונים. מרכז זה צפוי למשוך לעיר יזמים מובילים בתחום וחברות בינלאומיות גדולות. זוהי בשורה חשובה לכלכלת ישראל בכלל ולעיר חיפה בפרט. במסגרת חברת היי סנטר ינותבו השקעות לסטארט אפים בתחום וייפתחו בפניהם אפשרויות לפעילות מחקר ופיתוח יחד עם הגופים הגדולים בתחום – מהאקדמיה, נמל, תעשיה ועד לפעילות משותפת עם חיל הים".

ליאור חנוכה, מנכ"ל היי-סנטר חיפה: "החיבור של המרכז לתשתית הקיימת של הייסנטר נועד להאיץ את תהליך הקמתו ולאפשר להניעו בשנת 2022. הכלכלה הכחולה בעולם מגלגלת טריליוני דולרים מדי שנה. כיום תחום זה אינו מבוסס חדשנות ברובו, והבשורה שיכולה לצאת מחיפה היא שילוב עולם היזמות וההון סיכון לעולם תוכן מסורתי זה".

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה: "המרכז הלאומי לחדשנות ימית ולכלכלה כחולה בעיר הינו עוד צעד מבורך להאצת הפעילות הכלכלית בעיר, וחיבור טבעי לאקו סיסטם הייחודי בחיפה. החברה הכלכלית לחיפה תמשיך לתמוך ביוזמות וחברות סטארט אפ באמצעות חברת הבת היי סנטר, המקדמות את הפעילות הכלכלית בחיפה, והן עוד נדבך בתנופת הפיתוח של העיר".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.