סצנת היזמות בגליל רותחת

אקסלרייט- תוכנית המאיצים בקריית שמונה וחצור הגלילית ברישום שיא- 136 מיזמים טכנולוגים הגישו מועמדות!
מימין לשמאל- ניצן סלע-בלום מנהלת אקסלרטורים במעוף, אופיר יחזקאלי ס. ראש עיריית קריית שמונה, אראל מרגלית יו"ר יוזמה לאומית וקרן ההשקעות JVP , בני בן מובחר ראש מועצה אזורית מבואות חרמון אביחי שטרן ראש עיריית קריית שמונה
צילום- מעוף טק

כחודשיים לאחר פתיחת ההרשמה, רושמת תכנית האקסלרטורים של משרד הכלכלה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מעוף-טק, ובניהול מקצועי של  יוזמה לאומית של אראל מרגלית-

ביקוש שיא עם 136 סטרטאפים ומיזמים שהגישו מועמדות להיכלל בתכנית שתחל את פעילותה בחודש אפריל בקריית שמונה ובחצור הגלילית

השבוע נערך ב- 'אגמוניה' במתחם גליליון, אירוע ייחודי, לאנצ'-טק, בהשתתפות 140 השחקנים המובילים בסקטור העסקי יזמי טכנולגי באזור. המטרה: גיוס ורתימת התעשיות והחברות המקומיות, לשמש כמנטורים וחיבור בין התעשיות הבולטות למיזמים שייבחרו לתכנית. באי האירוע, ביניהם ראשי רשויות, מנכ"לי חברות, משקיעים, תעשיינים ובכירי הפיתוח הכלכלי אזורי, קיבלו מעידן הרפז וניצן סלע-בלום, הצוות המנהל את אקסלרייט, סקירה מקיפה כולל פילוח 136 המיזמים לפי קטגוריות:
בקטגוריית ה- FOODTECH- 39 מיזמים, AGRITECH- 11 מיזמים, CYBER- 10, E–COMMERCE 12,  ADTECH-6 , TECH-HR- 7,  CLEANTECH-9, DIGITAL HEALTH – 10.
בשבועיים הקרובים יתכנס הצוות המקצועי לבחור את המיזמים שיתקבלו לתכנית ואירוע חשיפה צפוי להיערך בתחילת חודש אפריל.


האקסלרטור שנקרא- אקסלרייט הינו תכנית האצה ייחודית בת חצי שנה למיזמים בשלב הפיתוח. המיזמים שייבחרו, יקבלו מעטפת שירותים והטבות חסרת תקדים הכוללת חללי עבודה ב- HUB חדשני, פיתוח עסקי, ליווי צמוד של מנטורים מבכירי ההייטק הישראלי, פיתוח מוצר, סדנאות תוכן, ייעוץ משפטי, תכנית שיווקית, רישום פטנטים, גיוס לקוחות אסטרטגיים, וכמובן  חיבור למשקיעים ולכנסים הטכנולוגים הגדולים בישראל. הכל במטרה להפוך תוך חצי שנה את המיזמים לסטארטאפים שעומדים על הרגליים.

כיום בישראל פועלים כ-100 אקסלרטורים המאפשרים לחברות ומיזמים טכנולוגים לקפוץ מדרגה ולהקים סטארטאפ עם לקוחות ומשקיעים ותכנית עסקית. אקסלרייט הוא האקסלרטור הראשון בגליל, וכבר כעת שובר שיאים והופך לאחד האקסלרטורים המבוקשים בישראל.

יו"ר יוזמה לאומית וקרן ההשקעות JVP  אראל מרגלית: "מרגש לראות איך אחרי 4 שנים של עבודה באזור הגליל המזרחי, קמה לה כאן סצנת יזמות אדירה, כזו שמצד אחד מעודדת את הנוער לחשוב בגדול ולחשוב יזמות ומצד שני מאפשרת לסטארטאפים מקומיים להצליח ולהקים את הדבר הגדול הבא. הסטארטאפים שייכנסו לתוכנית יהיו חוד החנית של הפיתוח הכלכלי בגליל, ואנו נעשה הכל כדי להפוך אותם לחברות גדולות שמייצרות מקומות עבודה איכותיים לצעירים בגליל. 132 המיזמים הם סימן לבאות, שנת 2019 הולכת להיות שנה של בשורה לכלכלה של קריית שמונה והגליל.

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "אנו מברכים על ההתפתחות של האקוסיסטם היזמי טכנולוגי בגליל. שנרשם במאיצים בחצור הגלילית וקריית שמונה. אנו רואים חשיבות עליונה בהשקת פרויקט ייעודי זה, מדובר בהזדמנות חד פעמית לייצר סביבה תומכת לפיתוח סטארט-אפים מקומיים באזורי עדיפות לאומית ובמימון ממשלתי. ניתן למצוא יזמים מוכשרים בכל רחבי הארץ ובאמצעות הפרויקט הזה, תינתן להם ההזדמנות השווה לצמוח, לגדול ולפתח את השוק העסקי במקום מגוריהם וכבפועל יוצא מכך, גם לפתח את הכלכלה הישראלית. אנו צופים שכשנה מהיום, כל המאיצים ליזמות טכנולוגית ב-16 הרשויות, יעבדו במלוא המרץ".   

אביחי שטרן ראש עיריית קריית שמונה וס.ראש העיר אופיר יחזקאלי מסרו: "אנו גאים ביזמים המקומיים של קריית שמונה ושהאקסלרטור שלנו הוא המבוקש ביותר בישראל. זהו הצעד הראשון לכל יזם ויזמית בעיר שרוצים להפוך את הרעיון לסטארטאפ ואנו שמחים להנגיש את ההזדמנות והאפשרות הזו לצעירי העיר.  כמות ההגשות מוכיחה כי קריית שמונה הופכת לעיר של יזמות".

שמעון סויסה ראש מועצה מקומית חצור הגלילית: "ההיענות הגדולה לאקסלרטור מעידה על צימאון וצורך של צעירים מוכשרים מחצור והגליל להתפתח ולהגשים חלום בתחום היזמות. אני שמח על כך שההיענות הגדולה תאפשר לנו להתחיל בפרויקט חשוב זה למען הצעירים בחצור ובגליל".

לאנצ' טק באגמוניה
צילום- אור כחלון
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.