מעל 250 בעלי עסקים מהגליל והגולן השתתפו בכנס לעידוד רכש למשרד הביטחון

שקיימו משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ו'מעוף לעסקים' בקריית שמונה, עם ראשי מנהל הרכש ואגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון
כנס לעידוד רכש ממשרד הביטחון
צילום: מעוף

הצלחה גדולה לכנס "הזדמנויות עסקיות לעסקים קטנים ובינוניים"- יותר מ- 250 בעלי עסקים הגיעו לכנס במטרה להיפגש עם ראשי מנהל הרכש והייצור במשרד הביטחון (מנה"ר), להכיר את מכרזי המשרד ולהצטרף למאגר הספקים שלו. הכנס התקיים ביוזמת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, ו"מעוף לעסקים" קריית שמונה במלון גליליון.

הכנס חשף בפני בעלי העסקים בצפון את הדרישות לנהלי העבודה של מנהל הרכש (מנה"ר) ואגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב) ואת ההזדמנויות העסקיות הרבות בהתמודדות במכרזי משרד הביטחון. במסגרת הכנס התקיימו הרצאות והדרכות של בכירים במשרד הביטחון, משרד הכלכלה והתעשייה ומעוף. כמו כן, הוצגו כלי הסיוע ושרותי מעוף, והתקיימו מפגשים אישיים עם ראשי היחידות והתחומים השונים במנה"ר ובאגף ההנדסה והבינוי.

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון אמר בכנס למשתתפים: "אנחנו רצים למרחקים ארוכים ורוצים שותפות עם כמה שיותר ספקים, גם כי אנחנו רוצים כמה שיותר משתתפים בכל מכרז וגם כי הגברת התחרות מחזירה את המסים שאתם משלמים אליכם חזרה. המשימה הראשונה שלי כראש מנה"ר היא להקפיד שכל שקל שיש לנו יופנה לרכש כחול לבן, בדגש על הפריפריה. אני מודד אותנו יום יום, שעה שעה. חוסן לאומי זה גם העסקים שלכם ואני קורא לכם תהיו איתנו, יד ביד לאורך כל הדרך".

אתי גוטמן, מנכ"לית מעוף גליל גולן והעמקים: "אנו שמחים על ההיענות הרבה בקרב בעלי עסקים רבים מהגליל והגולן שהגיעו לכנס החשוב, בו הונגש המידע אודות תהליך הצטרפות למערך הרכש של משרד הביטחון. בעלי עסקים קטנים ובינוניים מתקשים להתמודד במכרזים ותפקידנו במעוף להציע ייעוץ וליווי, הן בגישור על פערים המונעים מעסקים להשתתף במכרזים והן ללוות את מי שמעוניין בתהליך הגשת המכרז. אין ספק שנפתחו הזדמנויות עסקיות חדשות בפני המשתתפים שהגיעו לכנס והכירו מקרוב את מנהל הרכש של משרד הביטחון, בקרוב נקיים כנסים נוספים".

מנה"ר– מנהל הרכש והייצור במשרד הביטחון מקיים כ- 7,300 מכרזים בשנה, ומוציא כ- 27 אלף הזמנות 'כחול לבן' לספקים בהיקף של כ- 11.5 מיליארד שקלים. על פי נתוני משרד הביטחון למעלה מ- 25% מסך ההזמנות הן לספקים באזורי עדיפות וקו עימות, הממוקמים בעיקר בישובים בצפון ובדרום. במקביל, גם אגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב) מנהל פרויקטים לבניה ותשתיות בהיקף של מיליארדי שקלים בשנה ומבקש להרחיב את מאגר הספקים שלו, בדגש על קבלנים, יועצים ומתכננים- מאזור הצפון.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.