מהפכת השקיפות והחדשנות באתר נמל חיפה מתעצמת

הפיתוחים החדשניים שעולים היום לאוויר באתר האינטרנט של נמל חיפה ((www.haifaport.co.il מהווים פרצת דרך ברמה העולמית. לראשונה, ניתן לעקוב בזמן אמת אחר הביצוע של כל עגורן בנמל, שפורק או טוען מכולות, כולל חישוב ממוצע העבודה של כל מנוף, בזמן אמת. בנוסף – לראשונה בישראל, ניתן לעקוב בזמן אמת אחר הביצועים בכלל אוניות המטען הכללי בנמל (כל אוניית מטען שאיננה מכולות), כולל אפשרות לראות אונליין את היתרה של המטען בכל אוניה.

 

אחרי עבודת תכנון ומחקר ארוכה ומקיפה, עלה בחודש יוני אתר אינטרנט חדשני לנמל חיפה, המציג בשלוש שפות (עברית, ערבית ואנגלית) את פעילות הנמל באופן מרהיב ושקוף ובזמן אמת, הן בתחום המטענים והן בתחום המתפתח של תיירות וקרוזים. האתר מבטא את האסטרטגיה של נמל חיפה לשנים הקרובות הכוללת מצויינות בשירות, שקיפות אל מול הלקוחות והציבור, חדשנות, פנייה ללקוחות במדינות ערב הסמוכות לישראל כדוגמת ירדן, וחיזוק תחומי פעילות כמו מטען כללי (מטען שאינו מכולות), ותיירות.


שלושה חודשים לאחר עליית האתר לאוויר, נוספים כעת שלושה כלים חדשים שמגבירים את פריצת הדרך בחדשנות, שקיפות ושירות מצויין לכל לקוח ומאפשרים מבט חסר תקדים בעומקו ובפירוטו על פעילות הנמל בזמן אמת:

 

1. דף פריקה וטעינת מכולות בנמל אמת   www.haifaport.co.il/rt-at-berth/  – הדף החדש שעלההיום לאוויר ומתעדכן מדי חמש דקות,  נותן חשיפה מלאהבזמן אמת לתפעול הנמל בתחום המכולותהדף מראה אונלייןעבור כל אוניית מכולות את שיעור הביצוע עליה (כמה מכולותכבר שונעו וכמה עוד נותר לפי פרוט לפריקה וטעינה ולמכולותמלאות וריקות), וכן את הביצוע נכון למשמרת הנוכחית כולל"ממוצע לשעת אוניה" – כלומר כמה מכולות שונעו מהאוניהבממוצע לשעהבנוסףעבור כל אוניה ישנו פירוט לפי עגורניםהעובדים על האוניה בכל משמרתכולל כמה מכולות שינע כלעגורן בנפרד וכמה עוד נותר לווכן "ממוצע לשעת עגורן" – כלומר כמה מכולות שינע העגורן מ\אל האוניה. הממוצעלעגורנים מופיע בצבעים המציגים עד כמה מהירה העבודה שלהמנוף (ירוק\צהוב\אדום).  ממוצעים אלה הם הנתוניםהמרכזיים לפיהם נבחנות היכולות של כל טרמינל מכולותבעולםוכעת נמל חיפהלראשונה בעולם מציג זאתבאונלייןלכולםנזכירשעל פי רשות הספנות והנמליםנמל חיפה הוא היעיל בישראלולפי מחקר שערך הOECDנמצא שנמל חיפה הוא הרביעי ביעילותו בעולםביחס לגודלובתחום המכולות.

 

2. דף אוניות מטען כללי https://www.haifaport.co.il/rt-general-cargo/  – דף חדש שמראה לראשונה בישראל אתפעילות המטען הכללי בנמל חיפה בזמן אמתהדבר מתאפשרלאחר העברת כלל המטען הכללי לשליטה ממוחשבת שלמערכת הTOS (מערכת ניהול מסופיםהמתקדמת של חברתנמל חיפה של חברת NAVIS האמריקאיתהדף החדש מציג אתהמידע המלא לגבי אוניות ברזל\מתכותעץמלטמכוניותוגלנוע ושאר מטעני הצובר (תפזורתוהספיר (מטען כללי הניתןלספירה לפי יחידות ולא משקל). בדף המטען הכלליהמתעדכןבכל 10 דקותמוצגים נתוני האוניה (שםמספרמצהרסוגמטען וכו'), ובנוסףבלב הדף מוצגות בזמן אמת יתרת המטעןלפריקה\טעינה על האוניה לפי חלוקה לתפזורת (טונותולספיר (יחידות). בנוסףהדף מראה את תוכנית העבודה עלאוניות המטען הכללי לשבע המשמרות הקרובות.

 

3. לוח אוניות כולל (QUICK LOOKwww.haifaport.co.il/quick-look/  – דף נוסף שעלהלאוויר המאפשר צפייה בנתוני כלל האוניות על מסך אחדמרוכזבדף ישנו מידע על כל האוניותכולל מידע בזמן אמת עליתרת המטענים באוניות מכולההדף מאפשר בחירה (פילטורבצפייה בכלל האוניותבאוניות מכולה בלבדובאוניות מטעןכללי בלבדהמידע בלוח כולל גם את תוכנית העבודה הצפויהבאוניות בנמל בשבוע המשמרות הקרובות.

 

כלל הדפים ניתנים לצפיה רספונסיבית וברורה בכל גודל מסך. עבור דפי האוניות והמטען הכללי, ניתן לבחור בסלולר בין ארבעה סוגי צפייה שונים לנוחות המשתמשים (על פי צפייה מותאמת גודל מסך או בצורת טבלה כפי המוצג במחשב שולחני, ועבור כל אפשרות ניתן לבחור בין רקע בהיר לבין רקע כהה)

 

זוהר רום דובר נמל חיפה, מנהל תחום התיירות ומנהל פרויקט אתר האינטרנט: "מדובר במהפיכה, לא פחות. גם אחרי מחקר מעמיק, טרם מצאנו נמל\טרמינל בעולם, שמציג באופן שקוף ופתוח כל כך את פעילותו בזמן אמת באופן נגיש שכזה. זה מעיד הן על חדשנות ושקיפות יוצאות דופן מצד הנמל, ובעיקר על מחוייבות לתת ללקוחות נמל חיפה שירות בסטנדרט הכי גבוה בעולם. אני רוצה להודות לאנשי התפעול בנמל חיפה בראשות הסמנכ"ל לתפעול דוד כהן, לראש אגף מערכות מידע ומיחשוב בנמל חיפה יהושע פורמן, וכן לעמית ליבוב ראש מדור תחום תוכנה שבזכותם החדשנות הזו אפשרית. תודה גדולה גם לשותפים הנהדרים שלנו מחברת Y&A שהקימו ומפתחים לנו את האתר. המשך יבוא, ובקרוב".




 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.