"כספי ציבור אינם הפקר. יש לברר אם ההוצאות אינן בניגוד לחוק"

יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד. עיבוד תמונה הללי אורגינל

תנועת אומ"ץ דורשת לקבל מידע מפורט אודות ההוצאות עבור הבתים של בנט ונתניהו. לפי פרסומים שונים, שילמה המדינה סכומי כסף משמעותיים הן עבור עבודות שונות בביתו של ראש הממשלה הנוכחי והן עבור שיפוץ ביתו של ראש הממשלה לשעבר ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "כספי ציבור אינם הפקר. יש לברר אם ההוצאות אינן בניגוד לחוק"

ראש הממשלה זקוק מן הסתם לתנאים נוחים על-מנת למלא את שלל המשימות המוטלות עליו – אבל פרסומים שונים בדבר ההוצאות המרובות בביתו של נפתלי בנט ברעננה מעלים סימני שאלה משמעותיים. תנועת אומ"ץ דורשת שקיפות מוחלטת, על-מנת לשקם את אמון הציבור במנהיגיו. כחלק מכך פנו ראשי התנועה למנכ"ל משרד ראש הממשלה והממונה על חופש המידע, יאיר פינס, בדרישה לקבל פירוט מלא ועדכני של ההוצאות הנ"ל במשך ששת החודשים האחרונים.

"לא ברור באם תשלומים והוצאות אלה הם אכן חריגים ובניגוד לחוק", כתבו יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא, לפינס. "מאחר וכספי ציבור אינם הפקר, ולאור העובדה שבקרב הציבור שורר חוסר אמון משווע כלפי הנהגת המדינה ומוסדותיה, ובצדק, תנועת אומ"ץ מבקשת לקבל בהקדם מידע מפורט, מדויק ומלא".

עו"ד יצחק מינא. צילום יח"צ
עו"ד יצחק מינא. צילום יח"צ

בנוסף ביקשו פליצ'ה פלד ועו"ד מינא מידע אודות סכום של 168,000 ₪ שהועבר לראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו, לצורך שיפוץ ביתו הפרטי בקיסריה. על-פי פרסום ב"ידיעות אחרונות", התשלום נועד לאפשר למשפחת נתניהו להתגורר בקיסריה במהלך שיפוץ המעון הרשמי בבלפור. בסופו של דבר כלל לא בוצע שיפוץ בבלפור, לאחר שנתניהו לא פינה את המעון באותה תקופה, ועל כן נשאלת השאלה מה עלה בגורלם של 168,000 השקלים – והאם הוחזרו לקופת המדינה.

בתנועת אומ"ץ מצפים כי היושרה וההגינות הנדרשים מראש ממשלת ישראל יובילו למתן המידע המבוקש, ובהקדם.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.