"כדי שהצעירים יישארו בעיר צריך לייצר להם מקומות עבודה", אמר סגן ראש העיר עו"ד דוד עציוני. אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה הוסיף: : "אני מאמין ברוח החיפאית שצלחה אתגרים גדולים בעבר"

אור-שחף-בכנס-חיזוק-העסקים1-צילום-מיכה-בריקמן

תחת הכותרת: "הקורונה הכלכלית מסוכנת מהוירוס" קיימה החברה הכלכלית לחיפה כנס לחיזוק העסקים בעיר בשיתוף עיריית חיפה. סגן ראש העיר חיפה ויו"ר החברה הכלכלית לחיפה, עו"ד דוד עציוני, פנה לבעלי העסקים: "אנחנו פה למענכם. כדי שהצעירים יישארו בעיר צריך לייצר להם מקומות עבודה ומי שמייצר את מקומות העבודה לצעירים בעיר זה אתם". אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה: "האתגר הוא של כל תושבי העיר. אני מאמין ברוח החיפאית שידעה וצלחה אתגרים גדולים בעבר"

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה, פתח את הכנס: "אנחנו מאמינים בפחות לדבר ויותר לעשות. זו הסיבה שהרמנו כנס ראשון מסוגו בארץ שמאורגן על ידי חברה עירונית על מנת להפגיש בין בעלי עסקים לנציגים בכירים מעולם הבנקאות כדי לאפשר לשאול שאלות, להקשיב ולקבל הכוונה. האתגר הוא של כל תושבי העיר. אני קורא מכאן לחיפאים: גלו סולידריות ותקנו בחיפה! זה הזמן לתת כתף, כפי שעשינו בתקופת הקורונה. אני מאמין ברוח החיפאית, שידעה וצלחה אתגרים גדולים בעבר".

סגן ראש העיר חיפה ויו"ר החברה הכלכלית לחיפה, עו"ד דוד עציוני, פנה בדבריו לבעלי העסקים שהגיעו לכנס: "אנחנו פה למענכם. ה'אני מאמין' שלי בראש ובראשונה זה צעירים ועל סמך 'אני מאמין' זה התמודדתי בבחירות בעיר. כדי שהצעירים יבחרו להישאר בחיפה, צריך לייצר להם מקומות עבודה בעיר. מי שמייצר את מקומות העבודה האלה זה רק אתם. אתם העתיד של העיר. אתם תספקו את מקומות העבודה לצעירים כי הם היחידים שיובילו את העיר. בעולם ניתן לראות כי אין עיר שמצליחה בלי הצעירים".

דוד קסטל, נשיא לשכת המסחר והתעשייה בצפון, אמר בנאומו: "אנחנו שומעים את הרחשים ואת הדאגות של העסקים בחודשים האחרונים. אני חושש כיוון שאני לא רואה שגרה ויש סימני שאלה רבים. אני שומע הרבה מומחים מבתי חולים שמסבירים וקורא מאמרים רבים. המסקנה האישית של היא שמדובר באי ודאות. זה משפיע על הכלכלה, על כולנו, באופן אישי ובאופן קולקטיבי וזה משפיע על קבלת החלטות, הרשאות, מינוף ואשראי. מדינת ישראל הייתה במלחמות ואנו יודעים לעמוד בהן. אנחנו נתגבר גם על המצב שנוצר אך אינני יודע כמה זמן זה ייקח. ייקח זמן רב עד שהמשק יחזור לשגרה. אני מודאג מהצעדים שנוקטת הממשלה. פיזור המיליארדים לא יכול להמשך. אנחנו נצטרך לשלם את המחיר עם מיסים וקיצוצים וזה לא יימשך לנצח. נצטרך להשלים עם כך שיהיו עסקים שלא יחזיקו מעמד ויהיו הרבה מובטלים ושנצטרך לחיות עם הקורונה עוד הרבה זמן. בשום פנים ואופן אסור לחזור לסגר. אנחנו נחווה פה קורונה כלכלית שהיא מסוכנת בהרבה מהוירוס. נצטרך להמשיך ולפתוח את המשק. יש עוד מחלה שצריך להידרש אליה וקוראים לה שוטף פלוס. במיוחד בתנאי האי ודאות בהם אנו מצויים זה מסוכן".

עציוני מנחה פאנל בנקאים בכנס שאירגנה החברה הכלכלית. צילום מיכה בריקמן

גל גבריאלי, בעלי "הקונדיטוריה של גל" שנאם בכנס כנציג העסקים, אמר: "בתור בעל עסק 17 שנה בחיפה אני חייב להיות אופטימי. אנחנו החיפאים זה האנדרדוג של עולם העסקים בארץ כי אין לנו את הטראפיק של המרכז אנחנו יודעים לשרוד. בניהול העסק שלנו אנחנו לא נחמדים. מכסחים, מתפרצים ומשתוללים כשמפריעים לנו אנו נלחמים על המוצר שלנו. אנו לא מתייאשים אף פעם. באנו לפה להמשיך להילחם מול הרשויות, הבירוקרטיה, הבנקים, הסחבת של בתי המשפט. מי שמתמודד מולנו בימים טובים, שיידע לעבוד איתנו גם בימים קשים. אנו רוצים לנווט את העסקים להצלחה ולא לטבוע בים של קשיים. אנו נלחמים על העתיד שלנו, המשפחות שלנו, והעיר שלנו. לא ניקח שבויים". גבריאלי פנה לנציגי הבנקים ואמר: "מצפים מכם שתתנו לנו למלא את החשבונות שלנו בכסף שהרווחנו ולא בכסף שלווינו. אנו כאן כדי להישאר. זמננו יקר יותר מכל הלוואה או אשראי. תנו לנו לנהל ולהתנהל כי בלעדינו גם לכם אין פרנסה".

החברה הכלכלית לחיפה קיימה את הכנס המיוחד, שנערך בשיתוף עיריית חיפה, באצטדיון "סמי עופר" בכפוף להנחיות משרד הבריאות, במטרה לסייע לעסקים בעיר להתמודד עם השלכות משבר הקורונה. הכנס שימש כמקום למפגש בין בעלי עסקים, נציגי עסקים ומנהלים מהעיר עם נציגי הבנקים השונים על מנת לבחון את הכלים העומדים לרשותם בכדי לעזור לעסקים הקטנים והבינוניים. קרוב ל-200 משתתפי הכנס חולקו בין שלושה אולמות שונים, כאשר באחד מהם התקיימו הפאנלים ובשניים האחרים הם הועברו בשידור ישיר, על מנת להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות.

בין מנהלי העסקים שהשתתפו בכנס היו איש העסקים והמלונאי דוד בארי, האדריכל ועורך הדין ליאור דץ, בעלי רשת "קונדיטוריה שני" רמי כהן, נשיא מועדון "רוטרי חיפה", בעלי גן האירועים "כרמלה" וזכיין מסעדת "בלאק" בחיפה שלומי פורמן, בעלי רשת בתי הקפה "מנדרין" אסף כץ, יו"ר נעמ"ת מחוז צפון תמי ברק, מנכ"לית חממת HiCenter יעל מיטלמן, מנכ"ל חברת ההתחדשות העירונית "נקסט אורבן" יוסי כהן, בעלי קבוצת "סינטה בר" אלי שחרית, בעלי מסעדת "אבו מרון" החיפאית ג'וזף עיסא ועוד.

בפאנל נציגי הבנקים אותו הנחה יו"ר החברה הכלכלית וסגן ראש העיר חיפה עו"ד דוד עציוני, לקחו חלק בכירי המגזר הבנקאי באזור חיפה והצפון, ביניהם רוני ליבוביץ' – סגן מנהל המרחב ומנהל המגזר העסקי בבנק דיסקונט מרחב צפון, ורד אביטן – מנהלת אזור חיפה והשרון בבנק מרכנתיל, מונדר מוסא – מנהל אזור חיפה והצפון בבנק לאומי, דרור הורן – מנהל עסקים אזור הצפון וחיפה בבנק הפועלים וטל רדעי – מנהל מרכז עסקים חיפה בבנק מזרחי טפחות.

בנוסף התקיימה בכנס הרצאה בנושא הסערה בשווקים הפיננסיים והתמונה המקומית והגלובלית של שוק ההון בימי הקורונה.  את ההרצאה העביר אמיר איל, יו"ר והאסטרטג הראשי של קבוצת אינפיניטי, בעל וותק וניסיון של מעל 30 שנה, פרשן ומרצה מבוקש בנושאי שוק ההון.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.