חיפה נפתחת אל הים!

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) הודיעה היום (ב', 13.12) על אישור התוכנית, אשר במסגרתה תמונהר מסילת הרכבת לכל אורך רצועת החוף של חיפה

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "מדובר בהישג היסטורי, סביבתי ונופי, לתושבי העיר, אשר מוביל אותנו למימוש החזון לו אנו מייחלים מזה עשרות שנים והוא – הסרת החיץ שבין שכונות העיר לים"

הוועדה הלאומית לתשתיות לאומיות (ות"ל) אימצה היום (ב') את עמדת עיריית חיפה, משרדי הממשלה וגופי התכנון השונים, לקידום חלופה 102 בתוכנית הכפלת מסילות החוף, תת"ל 65, אשר במסגרתה תבוצע הכפלה ומינהור של מסילות רכבת במנהרה לאורך רצועת החוף של חיפה. עלות יישום התוכנית נאמדת בכ – 12 מיליארד שקל.

על פי התכנית (תת"ל 65) יוכפל מספר מסילת הרכבת בקטע שבין שפיים למרכזית המפרץ, כך ששתי מסילות ישמשו את הרכבת הפרברית ושתיים נוספות תהיינה מיועדות לרכבות מהירות, אשר יוכלו להגיע למהירות של 250 קמ"ש ובכך יקצרו באופן משמעותי את זמן הנסיעה בין מטרופולין חיפה למרכז הארץ. כל ארבע המסילות יעברו כאמור במנהרה לאורך רצועת החוף של חיפה – מאיזור גשר פז ועד לתחנת חוף הכרמל.

יישום התוכנית יאפשר את הסרת החיץ ההיסטורי אותו יצרה מסילת הרכבת, דבר שיאפשר לעיר לממש את הפוטנציאל הגלום בה, תוך חיבורה המלא של העיר עם אחד הנכסים העיקריים שלה – חוף הים. לאחר המינהור תהיה גישה חופשית לחזית הים העירונית, ללא חסימה וגידור, כמו גם בין שכונות החוף לחוף הים.

על מנת לסייע בפתרון האתגר של מימון מינהור המסילות, הובילו עיריית חיפה והמועצה הלאומית לכלכלה עבודת מטה יחד עם רמ"י, משרד האוצר, מנהל התכנון, חברת נמלי ישראל, בתיאום עם חברת נמל חיפה, לקידום פיתוח אורבני-נדל"ני על השטח שיתפנה עקב מנהור המסילות.

מדובר בתוספת של אלפי יחידות דיור, מסחר ועירוב שימושים נוספים, שיהפכו את חיפה לעיר חוף אמיתית, ואת חזית הים העירונית למתחם מגורים בדומה לערים המובילות בעולם. זאת, תוך השארת רצועה פנויה לרכבת קלה עתידית, שיכולה לחבר בין רק"ל חיפה-נצרת, דרך העיר חיפה, לאזור תחנת חוף הכרמל.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "ההחלטה לשקע את מסילות הברזל של חיפה מהווה מהפכה של ממש בעיר, המשוועת לקשר עם חוף הים שלה. התוכנית שאושרה מהווה בשורה לפיתוח פרויקטים בתחומי הנדל"ן, התיירות והתחבורה בחיפה ותאיץ את פיתוחה בתנופה חסרת תקדים".

יובל אדמון, סגן יור המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה"מ: מנהור מסילות הרכבת שמפרידות בין העיר חיפה לחוף הים, לאורך כ-10 ק"מ, וחיבור העיר אל ימה, הוא מהלך אסטרטגי לפיתוח מטרופולין חיפה והצפון כולו.
כפי שאי אפשר היה לדמיין את תל אביב עם רכבת לאורך רחוב הירקון, שמפרידה בין העיר לחוף הים, כך גם בחיפה. הגיע הזמן שהרכבת תעבור לתת הקרקע, חזית הים העירונית תפותח, ושכונות החוף יהפכו לשכונות עם נגישות מלאה לחוף הים לרווחת תושביהן".

קרדיט הדמיה: "אמיר מן, עמי שנער אדריכלים"

קרדיט : רכבת ישראל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.