הפחים הכתומים עולים כיתה ומגיעים לאקדמיה

טכניון
טכניון

הטכניון מצטרף למהפכת המחזור בישראל ומציב עשרות פחים יעודיים ברחבי הקמפוס לטובת איסוף פסולת אריזות למחזור. הפחים הייעודיים ישרתו את כל בית הטכניון וינגישו את הפרדת פסולת האריזות בקמפוס.

מדינת ישראל עומדת בפני בעיות חמורות הקשורות באיכות הסביבה. עלינו להגן על מקורות המים בפני זיהום, לשמור על אוויר נקי שיאפשר נשימה ללא תחלואה, לשמור על נופי המולדת, נחליה, הריה והאוכלוסייה הטבעית של החי והצומח – ולהבטיח פיתוח בר קיימא הרגיש לצורכי הסביבה ולאפשרות הפגיעה במרקם העדין שלה.

המדע, הטכנולוגיה וההנדסה הם אמצעים חיוניים להבטיח שמירה על איכות הסביבה ופיתוח שלא יפגע ויהרוס את הסביבה. כמוסד הטכנולוגי הוותיק והמרכזי בישראל נושא הטכניון באחריות לחנך מהנדסים ומדענים ולפעול בחזית המחקר והפיתוח לקידום נושאי הסביבה. הטכניון שם לו למטרה להפוך למוסד מוביל בתחום המחזור ולכן הוא מחויב לכלול את הפן הסביבתי בעשייתו ולגייס את מיטב הידע והכישרון, וכל זאת כדי לפתח את הארץ מבלי לפגוע בסביבה שבה אנו חיים.

בשיתוף פעולה עם תאגיד המחזור תמיר ועיריית נשר הוצבו עשרות פחים כתומים ברחבי הטכניון, ובהמשך יצטרפו הפחים הסגולים המיועדים לאריזות זכוכית. היוזמה כוללת גם השקעת משאבים בהסברה לסטודנטים ולחברי הסגל המינהלי והאקדמי.

במהלך חודש מאי יתקיים "יום יזמות, קריירה וחברה” לכל הסטודנטים של הטכניון, חגיגה כלל טכניונית של יזמות וחדשנות. ביום זה יתקיים בין השאר האקתון פסולת ומחזור בהובלת מרכז הקיימות והחממה החברתית בטכניון, במסגרתו יפגשו הסטודנטים מנטורים בתחום האקדמיה, התעשייה והממשל שילוו את הקבוצות השונות בפיתוח רעיונותיהן.


בכל יום מיוצרות בישראל מיליוני אריזות העשויות מחומרים שונים, לחומרים אלה ייקח זמן רב להתכלות, עשרות עד מאות שנים אם בכלל, אך הם ניתנים למחזור. כשהאריזות מופרדות ישירות לפח הכתום הן מגיעות נקיות ככל האפשר לתחנת המיון. כשיש חומר גלם איכותי יש גם מי שיקלוט אותו וכך נוצר תהליך של כלכלה מעגלית, שבה חומר הגלם אינו מסיים את חייו בהטמנה אלא זוכה בחיים חדשים. האריזות שירוכזו בפחים הכתומים בטכניון ייאספו על ידי משאית פינוי ייעודית של עיריית נשר, שתעביר אותה אל תחנת המיון הייעודית למיון פסולת אריזות הממוקמת בעפולה.

רני איידלר, מנכ"ל תאגיד מחזור האריזות תמיר:

"אני מברך את הנהלת הטכניון ואת עיריית נשר על שיתוף הפעולה ביצירת תשתית להפרדת אריזות ועל ההשקעה בהסברה לכל הבאים בשערי הטכניון, בדגש על הסטודנטים שמתגוררים במעונות בטכניון. ככל שייאספו עוד ועוד אריזות בפחים הכתומים כך נצמצם את הטמנתן, נעשה טוב לסביבה ונתמוך בכלכלה המעגלית שנוצרת כתוצאה מתהליך זה. נכון להיום יש כבר עשרות מפעלי מחזור בארץ המייצרים מוצרים חדשים מהאריזות עבור התעשייה הישראלית. הטכניון הינו מוסד מוביל בארץ ובעולם בכל הקשור למחקר ומדע, ואני שמח על הצטרפותו ל'מהפכה הכתומה' מתוך הבנת חשיבות הנושא ובעשייה משמעותית הלכה למעשה."

פרופ' בועז גולני, משנה לנשיא ומנכ"ל הטכניון, אמר: "הטכניון, בו נעשים מדי שנה עשרות מחקרים פורצי דרך בתחומי קיימות שונים, נוהג על פי הפתגם 'נאה דורש, נאה מקיים'. בשנה שעברה החלטנו להפסיק לחלוטין רכש של כלים, צלחות וכוסות חד פעמיים ולעבור לשימוש בכלים רב-פעמיים או מתכלים, והשנה אנחנו חוברים לעיריית נשר ולתאגיד תמיר במטרה להטמיע הפרדת פסולת ומחזורה לא רק כאקט של הגנת הסביבה אלא גם כחלק מהחינוך אותו אנו מעניקים לסטודנטים שלנו, שקרוב ל-5,000 מהם גרים במעונות בתוך הקמפוס ואנו מצפים מהם לתת דוגמה אישית בכל הנוגע לטיפול בפסולת."  

"לאחר מאמצים רבים של מערך התפעול בטכניון ובשיתוף פעולה מוצלח עם עיריית נשר ותאגיד תמיר, אנו שמחים להביא את בשורת הפחים הכתומים והסגולים לקמפוס," אמרה זהבה לניאדו, סמנכ"ל התפעול בטכניון. "מהלך זה עולה בקנה אחד עם מהלכים רבים נוספים שביצעה הנהלת הטכניון בשנה האחרונה בכדי לקדם את הטכניון אל עבר היותו קמפוס מוביל בתחום ההגנה על הסביבה. אנו מזמינים את ציבור הסטודנטים, העובדים, חברי הסגל וכל באי הקמפוס להצטרף למהפכת המחזור ולמיזמים נוספים בתחום, למען עתידם של הדורות הבאים. נמשיך לפעול ולקדם פרויקטים מגוונים בתחום הקיימות."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.