הסוף להשתוללות מחירי הנדל"ן? תנועת אומ"ץ תובעת מהשר אלקין להגביל את שיעור העלאת שכר הדירה

יו"ר אומ"ץ פליצה פלד. צילום באדיבות אומ"ץ

יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "במדינות אחרות מוטלות מגבלות על בעלי דירות –  יש לקבוע נהלים דומים גם בישראל" תקנות מתאימות של שר השיכון והבינוי עשויות למתן את עליות המחירים החדות ולסייע לציבור שוכרי הדירות

מאז 2008 ישנה מגמת עלייה משמעותית במחירי הדירות המוצעות למכירה בארץ. בשנה האחרונה בלבד זינקו המחירים בכ-15% (!), וגם מי שוויתרו על החלום של בית משלהם ושוכרים דירה נאלצים לשלם הרבה יותר מבעבר.

תנועת אומ"ץ, אשר נאבקת ללא הרף למען צדק חברתי, פנתה אל שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, על-מנת שיפעל למען הדור הצעיר ועבור כל מי שעלול לקרוס תחת העול הכלכלי. התנועה סקרה את הנעשה במערב אירופה, ומצאה כי בלא מעט מדינות ישנן מגבלות על שיעור העלאת שכר הדירה. יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית, עו"ד יצחק מינא, סבורים כי ניתן לנקוט בצעד דומה גם בישראל, על בסיס תקנות או חקיקה.

"הגיעה העת כי הממשלה תקבע נהלים ותקנות שיגבילו את מחירי הדיור, ובפרט את שיעור העלאת דמי השכירות – בכדי לסייע לדור הצעיר בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל, אשר אין שני לו במדינות אחרות", ציין פלד. בתנועת אומ"ץ הביעו תקווה כי הממשלה, גם בשבתה כממשלת מעבר, תתנהל מתוך מחויבות לציבור ותציע פתרונות הולמים למשבר הנדל"ן החמור.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.