הושק מחזור 2019 של מאיץ הגליל לתעשייה חכמה

עשרות יזמים, מנהלים בתעשייה, מנטורים ואנשי אקדמיה השתתפו בסוף השבוע שעבר בהשקת מחזור 2019 של "מאיץ הגליל לתעשייה חכמה", ביניהם: יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון, נשיא ומנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, ראש העיר כרמיאל, מנכ"לית מעוף מישור החוף והגליל המערבי, מנכ"ל עמותת "מונא" ובכירים בתעשייה.

במאיץ משתתפים 11 מיזמים העוסקים במגוון רחב של תחומים הנוגעים לתעשייה היצרנית, ביניהם: ניהול הייצור, רכש, הדרכה, תחזוקה, אנרגיה ועוד. משתתפי המאיץ מקבלים הדרכה, ליווי והכוונה מצוות מנטורים ואנשי מקצוע במגוון תחומיםהגדרת המודל העסקי, פיתוח המוצר או השירות, יצירת קשרים עם התעשייה ומשקיעים, הגעה ללקוחות, מציאת אפיקי מימון  ועוד. המאיץ מנוהל על ידי המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, עמותת "מונא" ועיריית כרמיאל, כאשר לראשונה משתלב בו משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות תכנית מעוף-טק.

מאיץ הגליל הינו היחיד בישראל המתמקד בחדשנות בתעשייה היצרנית. לדברי מנהל המאיץ, רמי גזית, מחזור 2019 מהווה קפיצת מדרגה בקשר שבין התעשיינים ליזמים ומביא עמו מגוון מיזמים רחב שיסייעו לקידום הפריון בתעשייה הישראלית. "התעשייה היצרנית בישראל חייבת להתחבר לחדשנות הישראלית על מנת לשמור על יתרון תחרותי, זהו צורך קיומי. המאיץ עוזר ליזמים להתקדם ומחבר אותם לתעשייה ולהשקעות, ומהצד השני עוזר לתעשיינים למצוא את המיזמים המתאימים לצרכיהם ולשלבם בתעשייה כדי להגדיל את הפריון והתחרותיות. במשוואה הזאת כולם מרוויחים בסופו של דבר" אומר גזית. ואכן, במסגרת ההשקה נערכו פגישות אישיות בין מנהלים בכירים בחברות מובילות בתעשייה לבין היזמים, שהציגו את פתרונותיהם. בין המשתתפים מנהלים מהחברות: רפאל, כתר פלסטיק, תנובה, פלקס, נטפים, טרלידור, קליל תעשיות, עמיעד מערכות מים וחברות נוספות.

 

נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, פרופ' אריה מהרשק, ציין כי פעילות המאיץ מתחברת היטב לאחד מייעודיה של המכללה – הגדלת הפריון בתעשייה הישראלית בכלל, ובתעשייה המסורתית בפרט. "חיבור של יזמות וחדשנות לחברות תעשייתיות ותיקות וצעירות באמצעות הפלטפורמה של מאיץ הגליל מסייע להעלאת הפריון בתעשייה הישראלית ומאפשר לה לשגשג ולהתחרות בהצלחה עם תעשיות יצרניות באזורים אחרים בעולם" ציין פרופ' מהרשק.

 

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "אנו מברכים על התפתחותו של האקוסיסטם שנרשם במאיץ גליל. המאיץ בכרמיאל יספק מעטפת שלמה של שירותים וליווי ליזמים, בסביבה יזמית תומכת להיי טק אשר מביא לצמיחה, פיתוח עסקים, ושיתופי פעולה. שילובם של סטארטאפיסטים מכל חלקי הארץ, ובמיוחד מהפריפריה בפעילות העסקית בישראל, היא חיונית לקידום הכלכלה".

 

לילך גונן מנהלת המאיץ מטעם 'מעוף': "אנו גאים לקחת חלק בקידום העידן החדש של החדשנות במפעלים, המבוסס על הכנסת טכנולוגיות חדשות לתעשייה היצרנית, ומברכים את היזמים שנבחרו ל"מאיץ הגליל" בכרמיאל, המתמחה בנושא הIndustry 4.0 המהווה בשורה מרגשת המביאה את תעשיית ההייטק והטכנולוגיה התעשייתית, אל צפון הארץ".

 

יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון, הנרי צימרמן: "קיומה ושגשוגה של התעשייה היצרנית חשובים לגליל ולמדינה כולה. צריך לעשות הכל כדי לאפשר את הצמיחה הכלכלית והתעסוקתית שהצלחה של התעשייה יכולה להביא. חדשנות בתעשייה במגמה לשפר את הפריון היא אחד הדברים המרכזיים הדרושים לכך ואני מברך את מאיץ הגליל שממלא תפקיד חשוב בנושא. התעשייה משתפת פעולה עם המאיץ באופן מלא".

 

משה קונינסקי ראש עיריית כרמיאל: "האקסלרטור הטכנולוגי הינו שלב נוסף בחיזוק כרמיאל כמרכז טכנולוגי, תעשייתי ותעסוקתי בצפון. אני בטוח שמי שיפנה לאקסלרטור ייהנה מסל שירותים וליווי מקצועי עד למימוש התוצאות. ישר כח לכל העוסקים במלאכה".

 

 

צילום: תומר בדש

בצילומים:

1.      מובילי מאיץ הגליל באירוע השקת המאיץ

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.