האם נכי צה"ל ישלמו את מחיר הכאוס הפוליטי? תנועת אומ"ץ קוראת להעביר בדחיפות את רפורמת "נפש אחת"

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.
פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.

ממשלת ישראל כבר אישרה תיקון משמעותי לחוק נכי צה"ל ∙ הקרבות בין הקואליציה לאופוזיציה מסכנים את העברת החוק בכנסת ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "שוב נכי צה"ל מוצאים את עצמם נופלים בין הכיסאות"

ישנם מעט מאוד נושאים שיש לגביהם קונצנזוס בישראל. הצורך הדחוף להגדיל במידה משמעותית את היקף הסיוע שמושיטה המדינה לנכי צה"ל הוא אחד מהם – ולמרות זאת גם רפורמת "נפש אחת", שנועדה לשפר את מצבם של מי ששילמו מחיר יקר מאוד על הגנת המדינה, עלולה שלא להתממש עקב המשבר הפוליטי החמור.
בתנועת אומ"ץ בחנו ביסודיות את הסוגיה. ראשי התנועה, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, קוראים לשר הביטחון, בני גנץ, שפעל רבות בנושא, לתבוע את יישום הרפורמה המקיפה ולא להתפשר על כך. "יש לעשות את הצעדים הנדרשים במצב שנוצר, ללא התמהמהות ועיכובים", כתבו פלד ועו"ד מינא לגנץ, "ולהעביר את הרפורמה המתבקשת שהעבודה עליה כבר הסתיימה – למען בריאותם ושיקומם של מיטב בנינו ובנותינו, נכי צה"ל".
הרפורמה – ששמה הרשמי הוא החלטת ממשלה 981 – תגדיל במידה ניכרת את הסבסוד שיקבלו נכי צה"ל לצורך רכישת רכב רפואי, את היקף הסיוע לרכישת דירה (לנכים הזכאים לכך) ואת משך הזכאות לשכר דירה. כמו כן תממן המדינה סיוע משפטי במידת הצורך. בהקשר זה מציינים באומ"ץ לטובה את משרדי המשפטים והביטחון – כבר באפריל 2021 פנתה התנועה לגופים אלה על-מנת שיכללו את הסעיף הנ"ל בתיקון לחוק, וכך נעשה. מרכיב חשוב נוסף בשיפור היחס לנכי צה"ל הוא שדרוג משמעותי של מערך הוועדות הרפואיות ואגף השיקום – כל זאת על סמך המלצות של שתי ועדות מקצועיות שהתעמקו בנושא.
כעת העבודה המקצועית רחבת ההיקף נמצאת כאמור בסכנה, ועל כן החליטו בתנועת אומ"ץ לפנות ישירות לשר גנץ: "לאחר שנה שלמה של המתנה למימוש תוצאות הפעילות לתיקון המעוות, שוב נכי צה"ל מוצאים את עצמם נופלים בין הכיסאות", הבהיר פליצ'ה פלד, "אסור לאפשר מצב הפוגע פגיעה ישירה בשיקומם של נכי צה"ל בגלל מצב פוליטי!"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.