אלקטרה זכתה במכרז החשמל הירוק של משען.

עמרי כהן מנכל משען


משען -רשת הדיור המוגן הירוקה הראשונה בישראל.
מנכ"ל משען עמרי כהן:
כל צריכת החשמל היומית של משען תסופק מחשמל ירוק.
חברת אלקטרה זכתה במכרז החשמל הירוק שרשת משען פרסמה. החשמל הירוק שייוצר על גגות משען מוערך ב 2,400 קילווט והוא יספק את צריכת החשמל היומית של רשת משען, המונה כ 2500 דיירים ו 1500 עובדים.
המתקנים הסולאריים יוקמו על 40 גגות ב 11 אתרים שישתרעו על כ 25,000 מ"ר, בבתי הדיור המוגן חיפה, ירושלים, באר שבע ,חולון גבעתיים, אפעל, תל אביב , במוסדות הילדים בכפ"ס וגן יבנה ובמטה הרשת. המתקן הירוק הגדול ביותר יוקם בכפר משען אפעל.
פריסת המתקנים הסולאריים תחל בעוד חודשיים.
בעקבות זאת, משען – תהפוך לרשת הדיור המוגן לא רק הגדולה בישראל, אלא גם הירוקה בישראל. ההחלטה לפרוס עד 11 מתקנים סולאריים על גגותיה, נועדה לתרום לאיכות הסביבה, להפחית את פליטת גזי החממה ולעבור לייצור חשמל מאנרגיה ירוקה.
לרשת משען 9 בתי דיור מוגן ועוד 3 כפרי נוער, הפרוסים מחיפה ועד באר שבע לרבות ירושלים, תל אביב, חולון, גבעתיים וכפר הגמלאים נווה אפעל.
מנכ"ל משען, עמרי כהן, אומר כי משען רואה בחזון איכות הסביבה וטיפוח האנרגיה הירוקה ערך עליון והיא משקיעה כל העת בשדרוג המתקנים והתשתיות של הרשת שהוקמה לפני 90 שנה, לתקינה ירוקה. כך למשל הרשת עברה משימוש בסולר ודודי קיטור ותנורי הסקה לצ'ילרים ושימוש בחשמל המיוצר מגז טבעי. גם מערכות המיזוג שודרגו למערכות חדשניות , חסכוניות יותר בצריכת האנרגיה ואפקטיביות יותר בתפוקה שלהן.
כהן הדגיש כי משען שהינה חברה לתועלת הציבור תשקיע את כל ההכנסות ממיזם החשמל הירוק במיזמים ירוקים נוספים ולרווחת דייריה.
על פי התחשיבים המקובלים בשוק האנרגיה הירוקה , ההשקעה בהקמת המתקנים הסולאריים על גגות משען, צפויה לחזור לאחר 7 שנות הפעלה.
התמונה לשימוש חופשי. קרדיט : ניר קידר

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.