איך גוגל בוחנת את מהירות האתר?

קרדיט תמונה: freepik

מהירות האתר היא אחד הפרמטרים המשפיעים באלגוריתם של גוגל. הסיבה לכך פשוטה: אנחנו הגולשים מצפים לתגובה מהירה, ואפילו מידית, כשאנחנו מחפשים מידע. אם ניסינו להיכנס לאתר מסוים והוא לא עולה תוך 2 שניות, יש סיכוי של כ-50% שנוותר עליו. המתנה של 3 שניות ויותר כבר נתפשת כמחדל, כך על-פי מחקרים רבים, ולכן מנוע החיפוש שכבר מהווה מילה נרדפת לחיפוש מידע בודק את המהירות של כל דף ודף ברשת.

בהתאם כל בעל אתר, וכל מי שעוסק בקידום אתרים, חייב להקדיש תשומת לב לשיפור מהירות הטעינה שלו. הבסיס הוא הבנת המרכיבים השונים של המונח "מהירות אתר" מבחינת גוגל – ואת המרכיבים העיקריים מפרטת הכתבה הבאה.

1. פרק הזמן הראשוני – TTFB

המרכיב הראשון של מהירות אתרים הוא פרק הזמן עד לתגובה של השרת. הפרמטר נקרא TTFB, ראשי תיבות של הביטוי Time To First Byte. לפרמטר הזה משקל נכבד בציון הסופי, וההמלצה היא לשמור אותו על פחות מ-0.2 שניות. שיפור מהירות טעינת האתר בהקשר זה מבוססת על בחירה מושכלת של שרת איכותי, כשבפרט כדאי להימנע משרתים שיתופיים במקומות רחוקים פיזית מישראל.

2. פרק הזמן עד להצגת התוכן הגדול ביותר מעל לקו הקיפול – LCP

המרכיב השני הוא LCP, ראשי תיבות של הביטוי Largest Contentful Paint. הכוונה היא לפרק הזמן שחולף מרגע הלחיצה על הלינק שמוביל לדף באתר ועד לרגע הופעת התוכן הגדול ביותר שמעל לקו הקיפול. התוכן יכול להיות תמונה, וידאו או טקסט, ו"קו הקיפול" הוא מושג שלקוח מעולם העיתונות המודפסת – בהקשר של אתרי אינטרנט מדובר על קו דמיוני כמובן, והוא הקו שמתחתיו התצוגה תופיע רק אחרי שהגולש או הגולשת מתחילים לגלול. בדסקטופ ה-LCP האידיאלי הוא לכל היותר 1.2 שניות. בגלישה במובייל גוגל "מרשה" עד 2.5 שניות, אבל מעבר לכך כבר תהיה פגיעה ממשית בציון.

מרכיב דומה, אם כי פחות משמעותי, הוא ה-FCP – התוכן הראשוני שמעל לקו הקיפול (כלומר לא התוכן הגדול והבולט ביותר אלא פשוט תוכן כלשהו). בהתאם במסגרת שיפור מהירות טעינת האתר נדרש גם תכנון נכון של המבנה שלו.

3. פרק הזמן עד שמתאפשרת אינטראקציה – TTI

מרכיב שלישי הוא Time to Interactive, ובראשי תיבות TTI. זהו פרק הזמן מרגע הלחיצה על הקישור ועד שהדף פעיל, כלומר מאפשר קיום אינטראקציה כזו או אחרת עם הגולש. במחשב נייח ההמלצה היא לא לחרוג מ-2.5 שניות, ובמובייל – עד 3.8 שניות.

4. פרק הזמן עד לעליית כל התוכן הוויזואלי – Speed Index

פרמטר נוסף שגוגל בוחנת הוא מהירות ההעלאה של כל התוכן הוויזואלי בדף. המתנה של למעלה מ-1.3 שניות במחשב נייח או למעלה מ-3.3 שניות במובייל עלולה לפגוע בציון באופן משמעותי. אחת הדרכים האפקטיביות לקצר פרק זמן זה היא לכווץ את התמונות והווידאו בעזרת אפליקציות מתאימות. באופן כללי כדאי להיעזר בשירותי מומחים בתחום, למשל נשות ואנשי המקצוע של משרד פרסום ירדן דיגיטל, כדי להבטיח מקסימום מהירות ומקסימום חשיפות בגוגל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.