שר החינוך יואב גלנט קיים בעיריית נוף הגליל מפגש היערכות עם ראשי הרשויות בצפון לקראת פתיחת שנה"ל

השר גלנט הציג את המתווה שגובש לפתיחת שנה"ל תחת מגבלות הקורונה

ביום שלישי השבוע, 21 יום לפני פתיחת שנה"ל, הגיע שר החינוך יואב גלנט, מלווה במנהלת מחוז הצפון, ד"ר אורנה שמחון, לעיריית נוף הגליל שם קיים מפגש מיוחד עם ראשי הרשויות בצפון במטרה לעדכן אותם ולהציג בפניהם את המתווה המאושר לפתיחת שנה"ל תשפ"א. המפגש התקיים באולם המועצה ואת פניו של השר גלנט קיבל ראש העיר המארח, רונן פלוט.

"אני מברך על היוזמה", אמר פלוט לשר גלנט, "הרשויות הן אלה שבסופו של דבר מבצעות את ההחלטות שמתקבלות בירושלים ולכן מבורכת היוזמה לעדכן אותן מבעוד מועד ולא ברגע האחרון".  

בשל מגבלות הקורונה המפגש התקיים בחלקו בזום. באולם הישיבות השתתפו ראשי הרשויות של נוף הגליל,כרמיאל, עפולה, קריית שמונה, טבריה, כפר כנא, אכסאל וריינה. כמו כן השתתפו מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, מפקחי הרשויות בצפון ונציגי עיריית נוף הגליל, מנכ"לית העירייה חוה בכר, ראש מינהל חינוך ד"ר עינבל וינברג וסגניתה מירב ששון אמויאל. השר גלנט פתח בהצגת  המתווה שגיבש לפתיחת שנה"ל ב-1 בספטמבר לפיו כל ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'–ד' ילמדו במתכונת מלאה בהתאם להנחיות הקורונה ואילו תלמידי הכיתות הגבוהות יותר ה'–י"ב ילמדו במתכונת משולבת יומיים בשבוע בבתי הספר ובשאר הימים למידה מקוונת מהבית. "היעד הוא להפעיל את המערכת בתנאים של קורונה וליצור אמון ושקיפות עם הציבור בישראל", אמר  השר גלנט והסביר כי שלושת היעדים שנקבעו הינם לספק לתלמידים בריאות, חינוך והשכלה לפי סדר חשיבות זה. "שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר ויהיו לנו שלושה שבועות של התנסות עד לחגים בהם נעצור על מנת לבדוק את עצמנו, להפיק לקחים ולשפר עמדות", אמר.

במהלך המפגש העלו ראשי הרשויות סוגיות שונות הקשורות להתנהלות מערכת החינוך העירונית תחת המגבלות ובתוכם תקצוב תוספת מחשבים לתלמידים אשר אין ידם משגת, התאמת קווי התחבורה הציבורית לזמני פעילות בתי הספר,  הקצאת מבנים לטובת פיצול הכיתות ועוד. השר גלנט השיב לכל השאלות ואמר כי במתווה יינתן מענה דיפרנציאלי לכל רשות בהתאם לצרכיה.

קרדיט : נוף הגליל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.