נלחמים בשפעת בכרמל

ד"ר אבי גולדברג אהובה טל וסיגל זומר מתחסנים . צילום אלי דדון

גם מנהלי ביה"ח כרמל ד"ר אבי גולדברג, אהובה טל מנהלת הסיעוד  וסיגל זומר המנהלת האדמיניסטרטיבית חשפו השבוע כתף והתחסנו בחיסון נגד השפעת. " אני קורא לכולם לבוא ולהתחסן, אמר ד"ר גולדברג. אני רואה חובה מקצועית ואחריות אישית לכל אחד ואחד במיוחד לעובדי מערכת הבריאות ובית החולים וגם לציבור הרחב לבוא ולהתחסן". עד היום התחסנו כבר מאות רופאים אחיות ואנשי צוות רפואי מבית החולים כרמל בחיסון האחרון נגד השפעת ומספרי המתחסנים ממשיכים לעלות.

ד"ר גבי ובר מנהל יחידת הזיהומים של בית החולים כרמל מעדכן כי " לעיתים נוטים להתייחס לשפעת כאל מחלה לא סימפטית אבל לא מסוכנת מדי – אבל זו טעות. השפעת עלולה להיות מסוכנת לכלל האוכלוסייה, ומי שנמצאים בסיכון הגדול ביותר לסבול מסיבוכי המחלה הם אלו שהחיסון מומלץ להם במיוחד, כמו  מבוגרים בני 65 ומעלה, חולים במחלות כרוניות (כמו מחלות לב, מחלות ריאות, סוכרת, אסתמה, אפילפסיה ומחלות נוירולוגיות). נשים המתכננות הריון, נשים הרות ונשים לאחר לידה. אנשים המטפלים בקשישים או בחולים ואנשי צוותים רפואיים.

נגואה עוסמאן – צילום אלי דדון

אהובה טל מנהלת הסיעוד מציינת את הסיבוכים העיקריים של שפעת: דלקת ריאות, דלקות אוזניים ודלקות סינוסים. סיבוכים נדירים יותר הם דלקת המוח (אנצפליטיס), החמרה של מחלת ריאות כרונית קיימת, דלקת שריר הלב ותסמונת גיליאן ברה. ובמקרים חמורים עלולה השפעת לגרום לקריסת מערכות ולמוות.

ארגון הבריאות העולמי מדווח שמדי שנה מתים בגלל שפעת בין 290 אלף ל־650 אלף בני אדם וכ־3 מיליון עד 5 מיליון אנשים סובלים מסיבוכי המחלה.

"השפעת היא מחלה מידבקת מאוד מסביר ד"ר ובר. עיטוש, שיעול ומגע ידיים שנגעו קודם לכן באף, בפנים או במישהו חולה, עלולים להעביר את הנגיפים מאדם לאדם. כששואלים את ד"ר ובר מכרמל מדוע השפעת מכה במחזוריות מדויקת כל־כך בכל חורף ? הוא מסביר כי בשונה ממחלות נגיפיות אחרות כמו חצבת, אבעבועות רוח או צהבת מסוג A, שבהן אנו חולים לכל היותר פעם אחת בחיים, לנגיף השפעת יש יכולת מרשימה לשנות את תכונותיו הגנטיות מדי שנה ולחמוק מהנוגדנים שמערכת החיסון שלנו כבר השכילה לייצר נגדו בשנה הקודמת. 
לנגיף השפעת יש תכונה ממזרית נוספת מסביר ד"ר ובר, במחזוריות ראויה לציון של אחת ל־10 שנים מצליח הנגיף להפוך את עורו באופן קיצוני ומחולל נוסף על המגיפות השנתיות, המוגבלות יחסית, מגיפות עצומות ממדים המתפשטות בכל העולם ונקראות פנדמיות (Pandemia). לכן בכל שנה מפתחים בעולם חיסון נגד שפעת שהוא ייחודי לסוג השפעת שמצפים לו באותו החורף. וכיום הדרך הטובה ביותר להתגונן כנגד נגיף השפעת היא להתחסן ".
בכרמל יכולים הצוותים להתחסן במהלך יום העבודה במרפאת העובד הייעודית בבית החולים ולשאר האוכלוסייה ממליץ ד"ר ובר לגשת למרפאת האם שלהם בקהילה ולקבל את החיסון ללא תור.

הכללית כארגון הבריאות הגדול במדינה רכשה מלאי חיסונים גדול במיוחד והוא זמין לכל מטופלי הכללית במאות המרפאות בכל רחבי הארץ, ולמי שעדיין לא התחסן מומלץ לגשת ולהתחסן בהקדם.

בתמונות – ד"ר אבי גולדברג אהובה טל וסיגל זומר מתחסנים

               אחות מרפאת עובדי כרמל – נגואה עוסמאן קרדיט – צילום אלי דדון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.