נוף הגליל: זינוק בזכאות לבגרות

לראשונה בתולדות העיר, שיעור הזכאים מקרב בוגרי מערכת החינוך העירונית בשנה"ל תשפ"א מתקרב ל- 90%

נתוני מבחני הבגרות בתשפ"א מצביעים על עלייה דרמטית בשיעור הזכאות לבגרות בבתי הספר התיכוניים של נוף הגליל: אורט "אלון", "שרת" ו"בית רבקה".

הנתונים מצביעים על אחוזי זכאות גבוהים אשר לראשונה מתקרבים ל-90%, וזאת בהמשך למגמת העלייה שנרשמה בארבע השנים האחרונות. בתיכון אורט "אלון", למשל, עומד הממוצע על 89.4%. לצד שיעור הזכאות הגבוה, הנתונים מצביעים על עלייה דרמטית גם בהיקף הזכאים לתעודת בגרות טכנולוגית ואיכותית. כמעט מחצית מן התלמידים, סיימו 5 יחידות באנגלית ושיעור הזכאים לבגרות חמש יחידות במתמטיקה מגיע לכ-25%, נתון הגבוה בהרבה מן הממוצע הארצי.

"מדובר בהישג אדיר שמבטא את ההשקעה העירונית האדירה בתחום החינוך", נמסר מהעירייה וצוין כי העלייה הדרמטית משקפת את המאמצים הכבירים של אגף החינוך, בתי הספר התיכוניים ופעילות בית  קק"ל למצוינות שהוקם לפני כחמש שנים, עם כניסתו לתפקיד של ראש העיר, רונן פלוט, במטרה להעצים חינוך למצוינות ולאפשר לכל תלמיד בעיר לקבל שיעורים פרטיים בחינם על ידי טובי המרצים במדינה. "להשקעה יש תוצאות", אמר בתגובה ראש העיר, רונן פלוט, וציין כי המשאבים הגדולים בתחום החינוך משולבים בהיבט הפדגוגי לימודי ובהיבט הפיזי בכל הקשור להצטיידות ולסביבת הלימודים.

מנהלת אגף החינוך, מינה קליין, ציינה כי לצד הנתונים המרשימים בזכאות לבגרות, נרשמה עלייה משמעותית גם בתמונה החינוכית בנוף הגליל שמצביעה על עלייה בשיעור הגבוה ביותר באזור הצפון וכן גם בזכאות לבגרות מוגברת במקצועות מתמטיקה, אנגלית, המקצועות הטכנולוגיים והמדעים. "העירייה הציבה  את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני ופועלת ללא לאות לגיוס משאבים חסרי תקדים והקצאתם לקידום הישגי התלמידים, לרבות הקמת בית קק"ל למצוינות, כניסתה של קרן רש"י למערך החוסן הקהילתי, הרחבת תוכנית 'מחשב לכל ילד' והכללת העיר בתוכנית המחשבים ההיברידים והרחבת תוכנית 'גשרים' של יחידת 8200 הפועלת בחטיבות הביניים בעיר".

ראש העיר פלוט ביקש להודות לאנשי החינוך העושים במלאכה, למנהלי בתי הספר התיכוניים, למורים, לצוותים החינוכיים, להורים ולעובדי אגף החינוך. "בעיקר אני רוצה להודות לתלמידות ולתלמידים שעשו את הקפיצה האדירה הזאת בתקופה לא פשוטה של מגפת הקורונה. מגיע להם יישר כוח גדול על ההישג המדהים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.