מהפכת הקיימות של אוניברסיטת חיפה:

קרדיט צילום: אוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה מדורגת במקומות 201-300 בעולם במדד האימפקט של ה-Times Higher Education, הבוחן את ההשפעה של מוסדות אקדמיים במדדי הקיימות החברתית והסביבתית שנקבעו על ידי האו"ם

            לפי דרוג עולמי שהתפרסם ב 28.4.2022, אוניברסיטת חיפה מדורגת במקומות 201-300 בעולם במדד האימפקט. המדד של ה-Times Higher Education בוחן את הדירוג האקדמי של אוניברסיטאות במדדי הקיימות החברתית והסביבתית שנקבעו על ידי האו"ם. הדרוג העדכני של אוניברסיטת חיפה משקף עלייה באשכול של מאה מקומות, כאשר בשנה שעברה דורגה אוניברסיטת חיפה במקומות 301-400. "מדד האימפקט מתאר נכוחה את אוניברסיטת חיפה: אוניברסיטה שלוקחת חלק במשימות הגדולות של האנושות. לא 'מגדל שן' אקדמי, אלא אוניברסיטה שנטועה במרחב שבו היא פועלת, וחוקרת ומשפיעה על סוגיות שהן גם מקומיות וגם בינלאומיות", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין.

            "העלייה בדירוג האימפקט מבטא את המהלך האסטרטגי של אוניברסיטת חיפה, המתמקד בקיימות חברתית וסביבתית. החזון החדש שלנו מחייב אותנו להמשיך ולהשקיע במחקר ובפעילות אקדמית שתורמים לחברה ועוסקים בסוגיות שמעסיקות את כולנו. זהו הייחוד של אוניברסיטת חיפה ואנחנו נמשיך להשקיע ולקחת חלק פעיל במחויבות של כולנו לפיתוח בר קיימא של העולם שלנו", אמר רקטור אוניברסיטת חיפה פרופ' גור אלרואי.

            מדד האימפקט של THE (Times Higher Education) מדרג אוניברסיטאות על פי 17 יעדי האו"ם להתפתחות ברת קיימא (SDGs – SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS). מדובר ביעדים הקשורים לאתגרים הגדולים של האנושות כמו מאבק בעוני ובאי שוויון, הבטחת חינוך שיוויני, שינויי אקלים והתחממות גלובאלית, פיתוח והנגשה של אנרגיות חדשות, שמירה על מגוון ביולוגי, מחקר ימי ועוד. הציון והדירוג הסופי נקבע בעיקר על פי איכות המחקר בתחומים הקשורים ל-17 יעדים אלו, כמו גם לפי תכניות לימוד ופעילויות סטודנטיאליות, מעורבות ציבורית, והתנהלות פנימית של המוסד. בכך, מתאר מדד האימפקט את ההשפעה הממשית של האוניברסיטה על הסוגיות הבוערות שנמצאות על סדר היום של האנושות.

            כאמור, אוניברסיטת חיפה ביצעה השנה קפיצת מדרגה משמעותית והיא מדורגת באשכול המקומות 201-300 בעולם, מתוך כ-1400 אוניברסיטאות שדורגו במדד. כך למשל, ביעד מספר 4, חינוך איכותי (Quality Education)  מדורגת אוניברסיטת חיפה במקום ה-48 בעולם והציון עבור מרכיב המחקר בתחום זה הוא 86 (מתוך 100). ביעד מספר 3, הבטחת בריאות ואיכות חיים (Good Health and Well Being) מדורגת אוניברסיטת חיפה במקום ה-84 בעולם, כשהציון עבור מרכיב המחקר בתחום זה הוא 94 (מתוך 100). ביעד מספר 10, צמצום אי-שוויון (Reduce Inequality)  מדורגת אוניברסיטת חיפה במקום ה-95 בעולם והציון עבור מרכיב המחקר בתחום זה הוא 92 (מתוך 100). ביעד מספר 8, עבודה הוגנת וצמיחה כלכלית (Decent Work and Economic Growth)  ממוקמת אוניברסיטת חיפה במקום ה-68, וביעד מספר 14, החיים מתחת לים, (Life Below Water)  מדורגת אוניברסיטת חיפה במקום ה-98.

            אוניברסיטת חיפה הכריזה בתחילת השנה על אימוץ חזון חדש המחויב לקיימות חברתית וסביבתית, בהתאם ל-17 היעדים שהציב האו"ם לפיתוח בר קיימא. העלייה המשמעותית בדירוג האימקפט של THE היא תוצאה של מגוון הפעילויות שנעשו לאחרונה, ובהן תמיכה של למעלה מ-400 אלף ₪ במחקרים וקורסים המקדמים את ערכי הקיימות החברתית והסביבתית; הקמת שלושה מוקדים רב תחומיים: המוקד לחקר אי שוויון, המוקד לחקר קיימות סביבתית והמוקד לחקר מוח והתנהגות; הכוונת כלל הפעילות החברתית המוצעת לסטודנטים דרך דיקנאט הסטודנטים לערכי ה-SDG; השקעה בפרוייקטים המשלבים מחקר אקדמי והשפעה סביבתית כמו פרוייקט "שביל הים", ועוד.

למדד המלא: https://www.timeshighereducation.com/rankings/impact/2022/overall#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.