יוצאים מהזום – חוזרים לקמפוס

חוזרים לקמפוס טכניון

קמפוס הטכניון נפתח; הסטודנטים חזרו לכיתות. לדברי אחת הסטודנטיות לביולוגיה "זה ממש כמו ביום הראשון בכיתה א"


הטכניון פתח היום (א') את סמסטר האביב תשפ"א במתכונת של הוראה היברידית, המשלבת הוראה מקוונת והוראה פרונטלית בקמפוס ותחת הגבלות משרד הבריאות והנחיות התו הירוק. כך, לאחר שנת לימודים מאתגרת של לימודים מקוונים, החלו הסטודנטים והסטודנטיות לחזור לכיתות, לקמפוס וללמידה פרונטלית, זאת בהצגת תעודת מתחסן והרשמה מראש.  


הפקולטות ויחידות הטכניון נערכו מראש לקראת שיבת הסטודנטים לקמפוס. כדי להבטיח את שלומם של באי הקמפוס הציבה יחידת הביטחון סדרנים, מאבטחים, סיירים ונאמני קורונה שהוסמכו לכך. הם שומרים על בטיחות הסטודנטים וחברי הסגל ודואגים לשמירת תקנות התו הירוק בקמפוס. רק סטודנטים בעלי תעודת מתחסן שנרשמו מראש לשיעורים יוכלו ללמוד בכיתות, והכל בהתאם לתפוסה המותרת בכל כיתה וכיתה. תחת הכותרת – 'חזרנו בירוק' קיבלו נציגי דקנאט הסטודנטים ואס"ט את פני הסטודנטים בקמפוס בדגלים ובשלטים מאירי עיניים, בחלוקת עוגיות מזל ובברכות.


"זהו יום חג לכולנו," אמר נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון בסיור שערך בקמפוס. "את חברי הסגל האקדמי והמינהלי כבר החזרנו בהדרגה לקמפוס בשבועיים האחרונים, כמובן על פי הנחיות משרד הבריאות, והיום החלו גם הסטודנטים, ליבו הפועם של הטכניון, לחזור לכיתות. סמסטר האביב הזה, כך נדמה, מגיע אחרי חורף ארוך שנמשך בעקבות המגפה שנה שלמה. כעת נוכל סוף סוף לחזור ולשמוע את ההמיה האקדמית בכיתות, במעבדות, במסדרונות ובמשרדים. יחד עם הסטודנטים ישוב הקמפוס להיות מרכז אינטלקטואלי תוסס."


"כבר יותר משנה שלא לימדתי בקמפוס וזה בהחלט מרענן – פי אלף יותר נוח מהזום שלצערי התרגלנו אליו." אמר פרופ' איתן יעקבי, חוקר ומרצה לקומבינטוריקה בפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב. "לסטודנטים שנמצאים כאן בשיעור זאת הפעם הראשונה שהם לומדים פרונטלית בקמפוס. כעת אנחנו מבינים כמה חשוב הקשר האישי עם הסטודנטים, שחסר לי מאוד בשנה האחרונה. בהצלחה לכל מי שמלמד ובעיקר למי שלומד, הסטודנטים."


"אני ממש מתרגש להיות כאן ונראה לי שהמרצה מתרגש יותר מכולם", אמר ליעד פרל, סטודנט שנה שנייה בהנדסת מחשבים. "פתאום יש בדיחות בשיעור ואתה צוחק באמת, לא מול מסך."

"אנחנו מתרגשות מאוד לחזור לכיתה," אמרו סטודנטיות לביולוגיה שנה א בקורס ביוכימיה ואנזימולוגיה של המרצה פרופ' מיטל לנדאו, "ממש כמו ביום הראשון בכיתה א'."

"הלימודים בבית, בזום, היו קשים לנו," אמרו סטודנטים בקורס כימיה אנליטית של ד"ר נדב אמדורסקי, "הן מבחינת ההפרעות בתקשורת והן מבחינת הסחות הדעת בבית. אנו שמחים לחזור לכיתה."


לפני שנה, ערב פתיחת סמסטר אביב תש"ף, הוטל על המוסדות להשכלה גבוהה איסור גורף על הוראה פרונטלית. למרות ההתראה הקצרה פתח הטכניון את סמסטר האביב תש"ף באופן מקוון במועד המתוכנן, 18 במרץ 2020, כמעט ללא תקלות. זאת בעקבות מאמץ מודע ומתמשך להכנסתן של טכנולוגיות הוראה דיגיטליות במשך השנים שקדמו למגפה.

שני הסמסטרים שחלפו מאז מרץ 2020, שהתקיימו בצורה מקוונת הודות לעבודה הבלתי נלאית של המשנה הבכיר לנשיא הטכניון פרופ' עודד רבינוביץ', דיקן לימודי הסמכה פרופ' חוסאם חאיק ורבים אחרים הוכיחו שהפלטפורמות הדיגיטליות אומנם מאפשרות הוראה מקוונת והמשך לימודים, אולם הן לא יוכלו להחליף לגמרי את ההוראה הפרונטלית. האינטראקציה הממשית בין הסטודנטים לבין עצמם ובינם לבין המרצים היא מרכיב חיוני בחיי הקמפוס, בלמידה ובהתפתחות הסטודנטיאלית. זה הרקע לקידומה של ההוראה ההיברידית, המשלבת הוראה מקוונת עם למידה פעילה בכיתה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.