ד"ר ערן אריה נבחר לתפקיד מנהל ואוצר מוזיאון הכט של אוניברסיטת חיפה

ד"ר ערן אריה נבחר לתפקיד מנהל ואוצר מוזיאון הכט של אוניברסיטת חיפה

ד"ר ערן אריה נבחר לתפקיד מנהל ואוצר מוזיאון הכט של אוניברסיטת חיפה והוא יחל את תפקידו בתחילת שנת 2021. מינויו של ד"ר אריה, שכיהן בשמונה השנים האחרונות בתפקיד אוצר לארכיאולוגיה של ימי הבית הראשון והתקופה הפרסית במוזיאון ישראל, בא לאור ההחלטה של הוועד המנהל של מוזיאון הכט למקד את פעילות המוזיאון בראש ובראשונה בתחום הארכיאולוגיה. "אני שמח להצטרף למשפחת אוניברסיטת חיפה ולמשפחת מוזיאון הכט. מוזיאון הכט ידוע באיכויות התצוגות הארכיאולוגיות שלו, ואני משוכנע שנצליח אף לשדרג אותו ולהמשיך ולחזק את תפקידו החשוב בזירת המוזיאונים בישראל בכלל ובצפון הארץ בפרט", אמר ד"ר אריה.

מוזיאון הכט הוקם בשנת 1984 באוניברסיטת חיפה ביוזמתו של ד"ר ראובן הכט ז"ל, והוא מציג תצוגות הכוללות פריטים, חלקם מהאוסף הפרטי של ד"ר הכט ז"ל, שחושפים את הסיפור הארכיאולוגי של ארץ ישראל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הביזנטית. בתצוגות הנושאיות ניתן למצוא חותמות עבריים, מטבעות יהודים, ממצאים מחפירות ירושלים, תצוגה המציגה ממצאים מהמרד הגדול ברומאים ועוד. גולת הכותרת של המוזיאון היא "הספינה העתיקה ממעגן מיכאל", ספינה שהתגלתה במעגן מיכאל והיא בת 2400 שנים, ששדרת העץ שלה עברה תהליך שימור שנמשך 7 שנים. בנוסף, מוצגות במוזיאון תצוגות של ציור צרפתי, אמנות יהודית מאמצע המאה ה-19 וראשית המאה ה-20, וכן מוצג כיום במוזיאון אוסף אוסקר גז, הכולל  עבודות אמנות של אמנים יהודים שנספו בשואה.

כאמור, הוועד המנהל של המוזיאון החליט לאחרונה לחזק את הפן הארכיאולוגי של המוזיאון ולכן קריטריון מרכזי במכרז שיצא לתפקיד מנהל ואוצר המוזיאון היה תואר שני או שלישי בארכיאולוגיה. ד"ר אריה, שנבחר לתפקיד, הוא בעל תואר דוקטור לארכיאולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. עבודת הדוקטורט שלו עסקה בעמק יזרעאל במעבר התרבותי מ'כנען' ל'ישראל'. ד"ר אריה עובד במוזיאון ישראל משנת 2004 וכאמור, בשמונה השנים האחרונות הוא אוצר לארכיאולוגיה של ימי הבית הראשון והתקופה הפרסית. בשנים 2013-2012 הוא השלים השתלמות כבתר-דוקטורט בחוג לציוויליזציות ימיות באוניברסיטת חיפה בנושא אכזיב הפיניקית, ועיקר התמחות השדה שלו נצברה ב-15 שנות חפירה בתל מגידו.

"אנחנו שמחים וגאים על הצטרפותו של ד"ר ערן אריה למשפחת אוניברסיטת חיפה ומאמינים כי הוא ימשיך להצעיד את מוזיאון הכט להישגים רבים. אנו רואים חשיבות רבה בכך שיש לנו באוניברסיטה מוזיאון, המשלים בצורה נכונה ומעמיקה את הפעילות הארכיאולוגית המדעית שלנו. עם מינויו של ד"ר אריה אני בטוח שהקשר שבין המחקר הארכיאולוגי והתצוגה לציבור רק תתחזק", אמר נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין.

"אני מבקש להודות מקרב-לב לערן אריה על 16 שנות עשייה מקצועית, ענפה ופורצת דרך במוזיאון ישראל. אנו גאים בו ובדרך החדשה שבה בחר ומאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו החדש", אמר פרופ' עידו ברונו, מנכ"ל מוזיאון ישראל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.