ביקור היסטורי: שגריר איחוד האמירויות בטכניון

ביקור היסטורי: שגריר איחוד האמירויות בטכניון


ביקור מיוחד ומרגש התקיים בתחילת השבוע (א') בטכניון – ביקורו הראשון של שגריר איחוד האמירויות מוחמד אל חאג'ה (Mohamed Al Khaja). פמליית השגריר נפגשה עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, המשנה לנשיא למחקר פרופ' קובי רובינשטיין וסגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' אלון וולף.

שגריר איחוד האמירויות מוחמד אל-חאג'ה, השלים תואר במדעי המדינה באוניברסיטת נורת'-איסטרן ותואר שני במינהל עסקים בווינה. בעשור האחרון שימש ראש לשכתו של שר החוץ של איחוד האמירויות. אל-חאג'ה, בן 41, הושבע לתפקידו הנוכחי בפברואר 2021.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר בפגישתו עם השגריר: "הטכניון נמנה עם אוניברסיטאות מעטות בעולם שהשפיעו בצורה משמעותית על כלכלתה של מדינה שלמה ושינו את פניה. בזכות בוגרי הטכניון הוקמה בישראל תעשייה מפותחת ועתירת ידע. הסכמי אברהם עם איחוד האמירויות פתחו כר נרחב לשיתופי פעולה איזוריים. רפואה, בריאות ומדע הם נושאים המחברים בין אנשים ונשמח לשיתופי פעולה מחקריים ואקדמיים עם אוניברסיטאות באיחוד האמירויות."

הביקור נפתח בסיור במרכז המבקרים בהובלת סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' אלון וולף, שהציג בפני השגריר את התגליות ואת פריצות הדרך המחקריות והטכנולוגיות של חוקרי הטכניון, בהן תגליותיהם של חתני פרס נובל מהטכניון ופיתוחים שהובילו להקמת חברות טכנולוגיות פורצות דרך. שתיים מהחברות האלה הן מזור רובוטיקה, שהוקמה על בסיס טכנולוגיה שפיתח פרופ' משה שהם מהפקולטה להנדסת מכונות, ונובוקיור שהוקמה על בסיס טכנולוגיה של פרופ' אמריטוס יורם פלטי מהפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט.

https://net-media.co.il/

המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ' רובינשטיין הציג לשגריר את המחקר המגוון ואת הצלחותיו הרבות של הטכניון במסחור טכנולוגיות. "בשנה החולפת לבדה הקים הטכניון 15 חברות סטארטאפ חדשות – זינוק עצום לעומת שנים קודמות." בנוסף הוא הציג לשגריר את יוזמת מרכז החדשנות לרפואת העתיד – מיזם משותף של הפקולטות לרפואה ולהנדסה ביו-רפואית בטכניון בהובלת היחידה ללימודי חוץ בטכניון. "ייחודו של הטכניון בניסיון רב שנים בהכשרת רופאים ומהנדסים, הקונספט של הנדסה בשירות הרפואה יסייע רבות לקידום בריאות האדם."

"אני חש כבוד רב בתפקידי כשגריר איחוד האמירויות ורואה את עצמי כשגריר של שלום ושיתוף פעולה," אמר השגריר אל-חאג'ה. "עלינו לעבוד יחד כדי לשנות את התפישות ההדדיות של האנשים במזרח התיכון. הסכמי אברהם קירבו את כולנו והביאו אותנו לעבוד יחד, למען עתיד טוב יותר. הטכניון הוא מרכז מחקר מוערך ובעל מוניטין עולמי ונשמח מאוד לכל שיתוף פעולה מחקרי לרווחת תושבי האזור. נפעל יחד לקידום ולהצלחת שיתופי הפעולה המחקריים ולחילופי סטודנטים בין המדינות. מדע ומחקר משותפים יקרבו בין המדינות והאנשים."

השגריר ציין כי במסגרת תפקידו הקודם כראש לשכת שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות הוא עסק בחדשנות, ביזמות טכנולוגית ובמחקר ופיתוח. "הנושא קרוב לליבי ואשמח לקדם חדשנות ומחקר משותף בין הטכניון לארצנו, בעיקר בנושאי מים ומזון."

בתמונה : מימין לשמאל : יועץ השגריר ג'סים מוחמד אלחוסייני, פרופ' אלון וולף, השגריר אל-חאג'ה, פרופ' קובי רובינשטיין, פרופ' שולמית לבנברג, פרופ' אליעזר שלו, פרופ' זאב גרוס ועודד רביב

צילום : רמי שלוש, דוברות הטכניון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.