איפה ישנם עוד אנשים: תורם אנונימי סייע לאב חד הורי ונכה במאה אחוז מעמק חפר, ורכש עבור ילדיו מחשב ללמידה מרחוק

מרגש: נועם, תושב רמת גן בשנות השישים לחייו, העוסק בתחום הייצוא והייבוא, תרם ערכת מחשב מלאה לט', אב חד הורי המתגורר באחד מיישובי עמק חפר, על מנת שילדיו יוכלו ללמוד מרחוק בתקופת הקורונה ולא יישארו מאחור מבחינה לימודית וחברתית. ט' פנה לפני כמה ימים ל"אקולוגיה לקהילה מוגנת" מפעל ממשגב המעסיק כ-80 אנשים עם מוגבלויות בתפקוד נמוך וגבוה כאחד בפעילות של טיפול בפסולת אלקטרונית וחידוש מחשבים ישנים, וביקש תרומה של מחשב. בתזמון יוצא דופן, כמה דקות קודם לכן התקבלה במפעל שיחת טלפון מנועם, חבר במסדר "הבונים החופשיים" שחבריו שמים דגש על מתן צדקה וחסד, שביקש לתרום שתי ערכות מחשבים מלאות הכוללות מסך, מקלדת, עכבר, תוכנות, תמיכה טכנית ואחריות, למשפחות שאין ביכולתן לממן את המוצר ההכרחי בתקופה הנוכחית. הערכה השנייה הופנתה למשפחה שבחרה להישאר אנונימית. "שמעתי על המפעל המיוחד מהגליל דרך התקשורת. הייתה לי בעזרת השם שנה טובה בעסק שלי והחלטתי לתרום לכמה גופים לעשות קצת טוב לאנשים בתקופה הקשה הזו. המוטו שלנו בבונים החופשיים הוא הוא שהנאת הנותן גדולה מהנאת המקבל, ושמחתי מאוד לשמוע שהם מאושרים ושהמחשב משרת אותם היטב", הוא אומר.

החיבור בין התורם למשפחות שקיבלו מחשבים התאפשר הודות לעמותת "מתלות לחרות תעסוקתית", חלק מקבוצת אקומיוניטי, הפועלת בחסות התאגיד החברתי למחזור אקומיוניטי. העמותה הוקמה ביולי 2011 במטרה לקדם תעסוקת עובדים עם מוגבלויות בתחום האקולוגיה, מחזור פסולת אלקטרונית ומקצועות טכנולוגיים. יפה מן, מנהלת העמותה, מספרת כי בחודשים האחרונים התקבלו אלפי פניות לתרומות מחשבים, ולכן, תרומות פרטיות או מוסדיות יכולות לסייע הן למשפחות ללא מחשב והן להעסקה של אנשים עם מוגבלויות. אפשר ליצור קשר בנייד: 052-3861663, באמצעות הטלפון: 04-612999 או באמצעות כתובת המייל: ngo@ecommunityeduc.com. "הפידבקים שאנחנו מקבלים מאלו שנתנו וקיבלו כאחד מרוממי רוח וזה מחזק אותנו להמשיך ולסייע כמה שרק ניתן. לכל תרומה שמגיעה אלינו יש פנים, שם וקול. לא מדובר במשפחות שקופות, אלא בכאלו שנפגעו בתקופת הקורונה וחייבים את הסיוע שלנו על מנת שלא להישאר מאחור. רק תארו שילד שעלה לכיתה א' לא יכול להצטרף לחבריו לכיתה בלימודי קריאה וכתיבה ואת הפער הלימודי שייווצר אצלו, או לקשיש שסגור בביתו ולא יכול לתקשר עם נכדיו, אלא באמצעות מחשב. אנחנו קוראים לעם ישראל לפתוח את ליבו ולסייע לישראלים מכל המגזרים ושכבות החברה במדינה, תלמידי החינוך המיוחד, האוכלוסייה הבוגרת וכו'. אנחנו שם בשבילם וזקוקים לכם שתהיו כאן בשבילנו", היא אומרת.

חברת "אקולוגיה לקהילה מוגנת" הוקמה בשנת 2008 ע"י דני קוגן, אב לילד עם מוגבלויות, ופועלת לשינוי התפיסה בחברה הישראלית לגבי מקומו של האדם האחר בה, על ידי הכרה במסוגלותו לתרום לחברה בעבודה יצרנית, בעלת ערך ובמקצועיות מירבית, הגדלת שיעור התעסוקה בקרב אוכלוסיית האנשים עם המוגבלויות בעבודות ראויות ובעלות ערך שיקומי וכלכלי. זאת, במקביל לאקולוגיה סביבתית. המפעל מוגדר כמפעל מקדם תעסוקה, מפעל שיקומי ומפעל מוגן ממשרד הביטחון, הרווחה והבריאות, ובין לקוחותיו משרדי הביטחון והבריאות, צה"ל, תע"ש, אלביט, שירותי בריאות כללית, אוניברסיטת חיפה ואמדוקס. "אנחנו גאים להרים את דגל ההעסקה של אנשים עם מוגבלויות בישראל ופעם אחר פעם מוכיחים, כי הם אינם שקופים ותרומתם לחברה עצומה. כל סיפור כזה מחדד עבורנו את השליחות והמשמעות של העבודה שלנו", אומר עמרי דה גרסיה, מנכ"ל "אקולוגיה לקהילה מוגנת".

דני קוגן, מייסד ובעלים של "אקולוגיה לקהילה מוגנת", מוסיף כי הוא רואה בפסולת האלקטרונית משאב לאומי שניתן למנף אותו לצורך קידום העסקת אוכלוסייה עם מוגבלויות. "אני מברך על כך שגם המשרד להגנת הסביבה וגם החוק למחזור פסולת אלקטרונית תומכים ושותפים לדרישה לקידום אוכלוסייה עם מוגבלות בתחום מחזור הפסולת האלקטרונית. אני סבור שזו אכן צריכה להיות משימה לאומית להפוך את תחום הפסולת והמחזור לדגל ודוגמא לדרך בה הופכים נטל אקולוגי לנכס חברתי, למען הסביבה ולמען עובדים עם מוגבלויות. אני שמח שיש הרבה  גופים וחברות במדינת ישראל שמתרגשים מהעשייה שלנו ונרתמים באהבה ביחד איתנו למיזמים משותפים ושיתופי פעולה בהעברת הפסולת האלקטרונית שברשותם למפעל "אקולוגיה לקהילה מוגנת", ובפעולות חינוך והסברה לשינוי התפיסה של החברה הישראלית בנושא העסקה ואינטגרליות חברתית של אנשים עם מוגבלויות וקבלת השונה. אני רואה בעשייה זאת מפעל חיים ואני מתחייב להמשיך ולהוביל את המהפכה החברתית בתחום המחזור למען הקהילה של אנשים עם מוגבלות ולמען כולנו. אני מאמין שהחברה האנושית והמגזר העסקי בישראל, בפרט, צריכים לפעול בהתחשבות ובערבות הדדית", הוא אומר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.