אומץ נלחמת עבורכם: חשד להפעלת מכללה המכשירה נהגים בניגוד לנהלים – תנועת אומ"ץ קוראת לבדיקה מעמיקה

פליצה-ואיילת-שקד. עיבוד תמונה הללי אורגינל

מכללת הרי הגליל פועלת בשטח של 68 מ"ר בלבד, במבנה שלא קיבל היתר תנועת אומ"ץ פנתה לשרים האחראיים על קורסים מקצועיים לנהגים על-מנת שיבחנו את התנהלות המכללה ואת התחום בכללותו יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "הכשרה לא ראויה של נהגים עלולה להגדיל את מספר תאונות הדרכים"

מדינת ישראל משלמת מדי שנה מחיר יקר מאוד עקב תאונות דרכים. הסיבה העיקרית היא הגורם האנושי, ועל כן ניתן היה לצפות כי הכשרת נהגים תיעשה בתנאים הולמים ובאופן שמאפשר הכשרה איכותית.

למרות זאת הגיעה אל תנועת אומ"ץ, הפועלת למען מנהל תקין, תלונה אודות "הרי הגליל" – מכללה אשר קיבלה היתר ללמד קורסים בתחום התחבורה. על-פי המידע שהועבר לאנשי אומ"ץ המכללה פועלת במבנה שאין לו היתר בנייה ועל כן אינו חוקי. בנוסף, השטח המאושר לשימוש במבנה הוא 68 מ"ר בלבד, כשבשטח מצומצם מאוד זה אמורה המכללה להפעיל גם כיתות, גם סדנאות, גם חדר מורים, גם חדר מזכירות, גם שירותים וגם לדאוג לחלל שהייה ציבורי.

יו"ר הוועדה הציבורית עו"ד יצחק מינא. צילום הללי אורגינל

לאור חומרת הדברים, פנו יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר הוועדה הציבורית שליד התנועה, עו"ד יצחק מינא, אל שרי הממשלה האחראיים על הנושא – שרת התחבורה מרב מיכאלי, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שרת הפנים איילת שקד ושר העבודה והרווחה מאיר כהן. בפנייה מביעים פלד ומינא דאגה מפני הכשרה לקויה של נהגים שעלולה להגדיל את מספר תאונות הדרכים בארץ. "ריבוי מכללות לתחבורה עלול לבלום את ההכשרה המתאימה", כתבו השניים, "שכן מטרת כל מכללה תהא יצירת רווחים ולא הכשרת נהגים ראויה". כמו כן כולל המכתב לשרים תזכורת לגבי עתירה לבג"צ שהוגשה ע"י אומ"ץ בנושא זה – עתירה שהובאה לידיעת משרד התחבורה, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וארגון "אור ירוק".

פליצ'ה פלד הביע תקווה כי התנהלותה של מכללת הרי גליל תיבחן בקפידה. כמו כן הוא מצפה מהשרים להימנע להבא מאישור סיטונאי של מכללות ללא בדיקה יסודית, וכי הנושא בכללותו יוסדר באמצעות כללים נאותים ומחמירים יותר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.