״בימים האחרונים אנו עדים להתלהמות קשה ולאירועי אלימות חמורים מאוד בין ערבים ליהודים, שלא נראו כמותם בחברה הישראלית בעשרות השנים האחרונות״

ראש עיריית נהריה רונן מרלי

כך כתב ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, במכתב ששלח היום (יום שישי) לכלל מנהלי בתי הספר בעיר וביקש כי מיד לאחר חג השבועות, יקיימו הצוותים שיעורי מחנך מיוחדים בנושא החיים המשותפים יחד בישראל והחשיבות שלהם

מערכת החינוך בנהריה צפויה לקיים מיד לאחר חג השבועות, מערך שיעור מחנך שיוקדש לנושא החיים המשותפים יחד בישראל והחשיבות שלהם.

״מדינת ישראל במערכה מורכבת מול ארגוני הטרור ברצועת עזה. אני סומך על כוחות הבטחון שינצחו ומהר", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, שהתייחס גם לאירועים שהתרחשו ברחבי הארץ: ״גרוע מכך, בימים האחרונים אנו עדים להתלהמות קשה ולאירועי אלימות חמורים מאוד בין ערבים ליהודים, שלא נראו כמותם בחברה הישראלית בעשרות השנים האחרונות. אירועים שגרמו וגורמים לפגיעות בנפש, ברכוש ובעיקר למשבר אמון כבד. אחד הדברים החזקים ביותר במדינת ישראל הוא היכולת שלנו לחיות ביחד, זה לצד זה, בשלום ובכבוד על אף השוני וההבדלים בינינו גם כאן בגליל – יהודים, מוסלמים, דרוזים, נוצרים בדואים וצ'רקסים, מכבדים האחד את השני, את המנהגים, האמונות החגים. חיים יחד, עובדים יחד, קונים האחד אצל השני ולבסוף גם שותפי גורל במדינתנו״.

מרלי רואה חשיבות רבה בהעברת מסרים ערכיים לדור הצעיר שיוביל את ישראל בשנים הבאות ואינו חשוף מספיק לקונפליקטים שמלווים את חיי השיתוף של הדתות השונות בארץ ופונה במכתבו לצוותי החינוך בנהריה. ״כמי שאמונים על חינוך דור העתיד, חובה עלינו להנחיל לנוער שלנו בעיר, בכפר, בקיבוץ ובמושב ערכי סובלנות, כבוד הדדי וקבלת האחר בחברה. חשוב לקיים שיח על ערכים אלה ולחדד את המשמעות והחשיבות בשימור הדו הקיום במדינתנו הקטנה והדמוקרטית. אלימות היא לא דרכינו! אנו היהודים נזכור ונזכיר כי זו ארצנו היחידה. נאהב אותה נשמור ונגן עליה תמיד. 'סור מרע ועשה טוב בקש שלום ורדפהו’״.

מינהל החינוך בעיריית נהריה יחד עם השירות הפסיכולוגי החינוכי עומדים בימים האחרונים וימשיכו לעמוד בימים הבאים ככל שיידרש, לרשות צוותי החינוך ועבור הילדים וההורים בנהריה, במתן מענה ותמיכה מקצועיים להתמודדות עם המצב הביטחוני שפוקד את ישראל בכלל ואת הגליל בפרט.
מיד לאחר חג השבועות, ביום ד' 19.5.21, יקיימו הצוותים בבתי הספר שיעורי מחנך מיוחדים בנושא החיים המשותפים יחד בישראל והחשיבות שלהם.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי
צילום: עיריית נהריה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.